Zisk i příjmy výrobce luxusního zboží Burberry byly loni rekordní

Britský výrobce luxusního zboží Burberry vykázal v loňském roce rekordní zisk i příjmy. Zisk před zdaněním se za rok do konce března zvýšil o osm procent na 461 milionů liber. Příjmy pak stouply o 17 % na 2,33 miliardy liber.
Celkový maloobchodní prodej se zvýšil o 15 % a na celkových příjmech měl podíl 70 %. Zvýšil se počet nakupujících i jejich průměrná útrata.
Společnost působící na trhu 158 let však současně ve svém prohlášení varovala, že její zisk v letošním roce ohrožuje nepříznivý vývoj směnných kurzů. Negativní dopad na hospodaření by mohly mít i vyšší investice.
Burberry má silnou pozici v Číně a nyní se hodlá více zaměřit na japonský trh, zvláště na města Tokio a Ósaka. Do konce fiskálního roku 2017 chce Burberry zvýšit své příjmy v Japonsku čtyřnásobně na 100 milionů liber, uvedla BBC.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky.
Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II. Značkový obchod má i v České republice, v pražské Pařížské ulici.
Zdroj: ČTK
Aktuality
