Prodejce oděvů H&M zvýšil tržby o čtvrtinu, pomohla slabší měna

Švédské společnosti Hennes & Mauritz stouply v prvním čtvrtletí jejího finančního roku tržby o čtvrtinu na 40,3 miliardy švédských korun. Oznámila to v pondělí firma, která je druhým největším prodejcem oděvů na světě. Výsledek podpořil slabší kurz švédské koruny.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že tržby od prosince do konce února dosáhnou 39,2 miliardy SEK. Vykázaná částka je bez daně z obratu.
Podnik masivně investuje do prodeje přes internet a nových konceptů, jako je třeba sportovní oblečení či návrhářské kolekce. Firma se v dlouhodobém výhledu snaží udržet marže, i když konkurenční prodejci oděvů jako Primark nebo Forever 21 tlačí ceny dolů.
Společnost měla na konci února 3 551 obchodů. V tomto finančním roce jich plánuje otevřít dalších zhruba 400. Podrobnou výsledkovou zprávu za první čtvrtletí firma zveřejní 24. března.
Zdroj: ČTK
Aktuality
