Zisk i tržby Zoomu překonaly odhady, firma zvýšila letošní výhled

Poskytovatel videohovorů Zoom Video Communications díky koronaviru ve druhém čtvrtletí zvýšil meziročně zisk na téměř 186 milionů dolarů z 5,5 milionu dolarů před rokem. Tržby se zvýšily o 355 %, a obě čísla tak překonala odhady. Firma to uvedla ve svém pondělním sdělení. Díky tomu, že se jí daří převádět bezplatné uživatelské účty na placené, zvýšila letošní odhad tržeb o více než 30 %.
Tržby se ve druhém čtvrtletí vyšplhaly na 663,5 milionu dolarů ze 146 milionů dolarů ve stejném období loňského roku.
Videokonferenční služby, které se používaly hlavně jako technologická náhrada osobních schůzek, se letos staly důležitou součástí každodenního života. Obavy Zoomu, že by razantní nárůst mohl kvůli vyšším nákladům na infrastrukturu znamenat pokles zisku, se ale nepotvrdily.
V nynějším čtvrtletí tak Zoom počítá s tržbami mezi 685 a 690 miliony dolarů, za celý rok pak tržby odhaduje na téměř 2,4 miliardy dolarů. A to přesto, že předpokládá, že masivní příliv nových uživatelů už je pryč a že by mohl přijít o část těch, kteří si v prvním čtvrtletí začali kupovat měsíční předplatné.
Základní služby Zoomu jsou přístupné zdarma. Firmy většinou používají různé formy předplatného, protože potřebují další placené funkce. V současnosti má Zoom 370 tisíc platících zákazníků, o 304 tisíc více než ve stejném období loni. V uplynulém kvartálu jich přibylo 105 tisíc. Větší společnosti volí zpravidla roční předplatné, soukromé osoby a menší firmy s méně než deseti zaměstnanci většinou dávají přednost měsíčnímu předplatnému.
Cena akcií Zoomu se letos už téměř zečtyřnásobila. Po pondělním oznámení hospodářských výsledků akcie vystoupily na rekord a po uzavření burzy přidaly v after-marketu dalších 23 %. Podnik tak má hodnotu více než 110 miliard dolarů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
