Drobní investoři firmy nezajímají. Už léta

Velké americké společnosti zahrnuté v indexu S&P 500 v posledních letech nemají zájem nalákat drobné investory na nízké nominální ceny akcií. Kdysi tak populární štěpení akcií (splity) jsou v uplynulých deseti letech stále vzácnější.
Štěpení akcií firmy (split) by v zásadě nemělo ovlivnit hodnotu firmy, její tržní kapitalizaci. Nižší nominální cena akcie ale většinou znamená větší atraktivitu pro drobné investory a zvýšení likvidity titulu. Drobný investor si raději koupí akcii za 30 USD než za 300.
John Stoltzfus ze společnosti Oppenheimer ve své aktuální strategické poznámce k dění na trzích upozorňuje na to, že se americké firmy již léta nesnaží zvýšit svou atraktivitu pro drobné investory těmito splity akcií. "Firmy ani na nedávných historických rekordech nezačaly uvažovat o rozdělení svých akcií," píše Stoltzfus. "Akcie firem jako Google, MasterCard nebo Priceline.com stojí 600 až 900 USD, ale firmy o štěpení akcií nemají zájem."
Proč? Stratég věří, že za to může skladba investorů na trzích. "Trend trojciferných cen akcií dokazuje, jak významnou převahu na trhu s akciemi mají institucionální investoři (podílové fondy, penzijní fondy, hedgeové fondy) nad těmi soukromými."
Zdroj: Oppenheimer Asset Management
Aktuality
