Vždy se najdou zajímavé akcie k nákupu

Kup a drž? Sell in May and go away? Býčí nebo medvědí trh? Vždy najdete dost důvodů, proč všechno prodat a číst radši sportovní nebo politické rubriky. Je samozřejmě nepříjemné sledovat ztráty ve vlastní portfoliu. Kdo však nevlastní vůbec nic, zhodnocení se nedočká v žádném případě. Takže pomalu s tou flintou.
Ekonomika se nezastaví
Ani v těch nejhorších podmínkách se byznys nezastaví. Lidé stále nakupují a utrácejí v restauracích. I když ne tak jako dříve, i dnes firmy vydělávají. Jde o to najít právě ty firmy, které zákazníky umějí přesvědčit, že právě za jejich produkty mají utratit své tvrdě vydělané peníze.
Vzpomeňme si na Apple. Loajalitu a věrnost "jablíčkářů" chápu – mají celou produktovou řadu, skvělý servis, patří k populárnímu brandu. Raději proto ušetří na něčem jiném, než aby vynechali nový iPhone nebo tablet.
Těžké časy plodí nové nápady
V době krize platí, že se prodává to "lepší, ale levnější". Pokud takový produkt nabídnete, lidé vám s ním utrhnou ruce. Vydělávají na tom ty firmy, které mají lepší logistiku, design a levnější zdroje. Podívejte se třeba na Hennes & Mauritz. Nic vám to neříká? Tak pardon, řeč je o "háemku", tedy H&M.
Úspěšné investování není vždy hned o nějaké revoluci. Stačí najít firmu nebo firmy, které dokáží ušetřit pár centů z každého dolaru a vrátit to tak nebo onak zákazníkům. Jejich tržby a zisky vás pak jako investory sotva někdy zklamou.
Některé sektory nejsou tak závislé na ekonomice
Už je to skoro klišé: zdravotnictví, potravinářství, výroba alkoholických nápojů apod. nejsou příliš závislé na výkonu celé ekonomiky. Firmy, které vyrábějí věci potřebné vždy, jsou ideální volbou pro těžké časy. Totéž platí o některých službách.
Hledejte skutečné inovace
Inovacím se daří téměř vždy. Lepší je sázet na inovace stávajících produktů a služeb, které už mají určitá doporučení a lidé je znají. Sázka na zcela nové produkty je o něco riskantnější, ale může samozřejmě také vyjít.
Ve většině oborů funguje silná konkurence. Cílem je tedy najít takévé firmy, které vyrábějí nebo dodávají něco co nejvíce unikátním způsobem nebo v unikátní kvalitě.
Hledejte a bude vám nalezeno
Pohled do historie dodává další optimismus zdeptaným investorům. Během posledních dvou recesí se našly firmy, jejich akcie stabilně rostly a pomáhaly svým růstem dalším titulům. Proto není důvod se zakopat v hotovosti a čekat, až se bude všechno kolem zelenat.
Nenechte se proto strhnout strachem a palcovými titulky, které nabádají k výprodejům. V takových dobách ti největší investoři často naopak plní své akciové košíky svými dlouhodobými sázkami na růst.
Zdroj: Investopedia