Akciový býk třikrát podezřelý

Americké akciové trhy se po hluboké korekci v prosinci 2018 vrátily prakticky na historická maxima a tržní mainstream se opět veselí. Jako vždy se na trhu ale najde dost nepřejícných pesimistů, kteří tahají varovné signály jako králíky z klobouku.
Když máte pocit, že je optimismu na trzích příliš, máte spoustu možností sáhnout si pro pár medvědích argumentů. Vedle klasik, jako je server Zero Hedge, kde je pozitivní tržní nálada považována spíše za výsledek rozsáhlé konspirace, neuděláte chybu, když si přečtete blogy Jesseho Feldera, hedgeového manažera, který to býkům také zrovna nebaští. Na rozdíl od mnoha jiných zatvrzelých pesimistů je ale schopen argumentovat a v neposlední řadě nabízí čas od času i výběr názorů lidí jemu podobných. Naposledy v jeho síti uvízly tři tučné medvědí pochoutky.
1. Analytici zvyšují cílové ceny akcií, ale snižují výhledy ziskovosti firem. Pohled na graf celkem jasně ukazuje, že podobná divergence opravdu není běžná. A dokonce i méně bystrý čtenář již nejspíše začal uvažovat, jak je to vůbec možné. Nejsou sice ve hře žádná vyloženě tvrdá data, varovné znamení to ale nepochybně je. V minulosti to byl negativní signál pro aktuální výsledkovou sezónu, tak uvidíme tentokrát.
2. Ziskové marže amerických firem jsou na maximech, může se tedy blížit obrat. Myslí si to stratégové z Bridgewater Associates, podle nichž by právě změna trendu ve vývoji marží byla pro akcie problém, a to kvůli jejich v současnosti opět relativně vysokým valuacím.
3. Podle Jeffreyho Gundlacha jsou akcie v medvědím trendu. Gundlach je sám velice podezíravý, pokud jde o posilování amerických akcií. V rozhovoru pro švýcarský server The Market konkrétně uvedl, že je americký trh nadále v medvědím teritoriu a do konce léta odevzdá letošní zisky. "Pro začátek medvědího trhu je typické, že akcie nejprve spadnou, aby pak napravily velkou část ztrát. Tento vývoj je ve skutečnosti pro zkušeného investora dobrou prodejní příležitostí. Nic samozřejmě nelze předpovídat s jistotou, ale v obchodování je potřeba mít pravděpodobnost na své straně. A současný vývoj je podle mě nakloněn těm, kdo chtějí (po růstu z uplynulých let - pozn. red.) prodávat," zmínil.
Zdroj: thefelderreport.com