Segment 'ostatních sázek' vygeneroval v období od ledna do března tržby ve výši 166 milionů USD, trh čekal, že výnosy z nejádrových aktivit dosáhnou za první čtvrtletí pouze 140,7 milionu USD po 80 milionech USD ve stejném období o rok dříve. Provozní ztráta z 'ostatních sázek' nicméně dosáhla 802 milionů USD, o rok dříve byla pouze 633 milionů USD.
Výsledky
Alphabet ve druhém čtvrtletí vydělal 4,88 miliardy dolarů neboli sedm dolarů na akcii. O rok dříve společnost vykázala zisk 3,93 miliardy USD neboli 6,43 USD na akcii. Po očištění o mimořádné položky činil zisk Alphabetu 5,86 miliardy USD neboli 8,42 USD na akcii. Analytici v anketě agentury Bloomberg čekali upravený zisk na akcii 8,03 USD. Celkové tržby holdingu Alphabet vyskočily o 21 % na 21,5 miliardy USD a tržby po odečtení poplatků zaplacených partnerským internetovým stránkám dosáhly 17,5 miliardy USD. Trh čekal tržby po odečtení poplatků 16,86 miliardy USD.
Segment 'ostatních sázek' vygeneroval tržby ve výši 185 milionů USD, o rok dříve to ve stejném období bylo jen 74 milionů USD. Provozní ztráta z 'ostatních sázek' nicméně dosáhla 859 milionů USD, o rok dříve byla pouze 660 milionů USD.
Celkové tržby z reklamy, které tvoří jádro výnosů Googlu i celého Alphabetu, dosáhly ve druhém čtvrtletí 19,14 miliardy USD. V rámci webů samotného Googlu (vyhledávání a další služby) dosáhly tržby z reklamy 15,4 miliardy USD (loni: 12,4 miliardy USD). Výnosy z reklamy na stránkách zapojených do provizního programu činily 3,74 miliardy USD (loni: 3,62 miliardy USD). Výnosy z ostatních aktivit Googlu dosáhly 2,17 miliardy USD (loni: 1,63 miliardy USD.
Počet placených kliků (na reklamní jednotky) se meziročně zvýšil o 29 % a mezikvartálně stoupl o 7 %. Na samotných webech Googlu se počet placených kliků meziročně zvýšil o 37 % a mezičtvrtletně stoupl o 9 %. Na webech zapojených do provozního systému se počet placených kliků meziročně nezměnil a proti prvnímu čtvrtletí klesl o 3 %.
Průměrná cena za jeden placený klik se meziročně snížila o 7 % a mezikvartálně klesla o procento. Na webech Googlu se meziročně průměrná cena za placený klik snížila o 9 % a mezičtvrtletně klesla o 2 % a na webech zapojených do provozního systému se meziročně snížila o 8 % a mezikvartálně klesla o 2 %.
Google podle očekávání potvrdil pokračující příklon uživatelů k internetovému vyhledávání na mobilních zařízeních. Marketingová společnost Kenshoo ve své poslední analýze uvedla, že celkově inzerenti do mobilní reklamy ve webových vyhledávačích v druhém čtvrtletí nalili meziročně o 63 % více peněz, zatímco celkový objem peněz mířící do reklamy ve vyhledávačích se zvýšil jen o zhruba 10 %.
'Google významně profituje z videoslužeb zastřešených portálem YouTube. Do reklamy ve videích míří velké objemy peněz a jsem přesvědčený, že příspěvek YouTube k celkovým příjmům Googlu z reklamy nadále roste,' poznamenal Aaron Kessler, viceprezident analytické společnosti Raymond James. 'Celkově Alphabet roste zdravým tempem,' dodal Kessler.
Kapitálové výdaje Alphabetu se meziročně snížily na 2,12 miliardy USD z 2,52 miliardy USD. Volné cash flow se společnosti zvýšilo na sedm miliard dolarů z 4,58 miliardy USD. Počet zaměstnanců stoupl meziročně na 66 575 z 57 148.
Část trhu před zveřejněním výsledků spekulovala, že Alphabet již má zřejmě většinu expanze za sebou, a nyní tak bude růst výrazně pomaleji. Analytik Justin Post z Bank of America Merrill Lynch dokonce tvrdil, že by nebylo velkým překvapením, kdyby výsledky za druhé čtvrtletí stejně jako čísla za první kvartál zklamaly. Post upozorňoval na přetrvávající volatilitu na měnových trzích a silný dolar, který snižuje hodnotu tržeb firmy generovaných mimo Spojené státy. Obavy se ale nakonec nepotvrdily.
Skepse pesimistických analytiků se nicméně většinou omezuje pouze na několik následujících čtvrtletí. Většina trhu se shoduje, že dlouhodobě bude Alphabet prosperovat. To dokazují i investiční doporučení. Akcie Alphabetu aktuálně podle dat agentury Bloomberg pokrývá 50 analytiků. Kupovat jich titul doporučuje 45, držet pět. Prodejní doporučení není na akcie Alphabetu žádné. Průměrná cílová cena titulu je 911,75 USD, ve středu akcie skončily na 761,97 USD. Podle analytiků by tak titul během následujících 12 měsíců měl posílit přibližně o pětinu. Optimisticky trh nahlíží zejména na videoportál YouTube, jehož popularita kontinuálně roste.
Alphabet se již několik měsíců přetahuje s konkurenčním Applem o pozici největší veřejně obchodované společnosti světa. Od začátku letošního roku akcie Alphabetu i Applu zlevnily shodně zhruba o dvě procenta. Mírně navrch má aktuálně Apple.