US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,54 %
NVIDIA-2,47 %

Zisk Procter & Gamble byl ve čtvrtém čtvrtletí vyšší, než se čekalo

Zisk a tržby amerického výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) ve druhém finančním čtvrtletí roku vzrostly a překonaly odhady analytiků. Ke zlepšení dopomohla zejména zvýšená poptávka po zdravotnickém zboží, sdělila v pátek firma, která své produkty vyrábí i v Česku. Čistý zisk výrobce pracích prášků Tide nebo plenek Pampers vzrostl na 7,9 miliardy dolarů (zhruba 200 miliard Kč) z 3,2 miliardy dolarů o rok dříve.

Výsledek zahrnuje jednorázový zisk z odprodeje některých aktivit. Zisk na akcii bez započítání jednorázových položek dosáhl 1,08 USD, a o dva centy tak překonal odhady analytiků oslovených agenturou Reuters.

Celkové tržby za čtvrtletí do konce prosince zůstaly beze změny na 16,95 miliardy USD (429,5 miliardy Kč) a rovněž mírně předčily odhady. Takzvané organické tržby, v nichž nejsou započteny výnosy odprodaných aktivit a jednorázové příjmy, se zvýšily o dvě procenta. Organické tržby v tomto finančním roce vzrostou o dvě až tři procenta, odhadla společnost.

Akcie P&G po zveřejnění zprávy stouply až o dvě procenta. Za posledních 12 měsíců získávají asi deset procent.

P&G nyní pracuje na rozsáhlé restrukturalizaci s plánem zaměřit se na hlavní značky a odprodat méně zisková aktiva. Skupina loni za 12,5 miliardy dolarů prodala 41 svých značek kosmetiky společnosti Coty. P&G rovněž uskutečňuje plán snižování nákladů, v němž chce během pěti let ušetřit až deset miliard dolarů.

P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Své výrobky prodává ve více než 180 zemích a výrobní základny má v 80 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, kde vyrábí prací prášky, prostředky na mytí nádobí, čisticí prostředky a aviváže.

Zdroj: Bloomberg, ČTK

Americké akcieProcter & GambleVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio