Nábytkářský řetězec IKEA vstupuje na jihoamerický trh

Největší nábytkářský řetězec na světě IKEA vstupuje na jihoamerický trh. Uzavřel franšízovou dohodu s chilskou maloobchodní firmou Falabella. Obě společnosti to uvedly ve svém pátečním sdělení. Švédský prodejce nábytku plánuje otevřít v následujících deseti letech nejméně devět kamenných obchodů v Chile, Kolumbii a Peru a ve všech třech zemích zavede i internetový prodej.
Záměrem firmy je zvýšit počet zákazníků ve svých obchodech a na internetu ze současných 1,2 miliardy na 3,2 miliardy v roce 2025. Expandovat hodlá jak na současných, tak i na nových trzích.
Jedním z důležitých růstových trhů bude pro firmu podle vyjádření ředitele Inter IKEA Group, která má na starosti koncept IKEA, Torbjörna Lööfa právě i Jižní Amerika. Zmiňované tři jihoamerické země obývá téměř 100 milionů lidí a tržní potenciál nábytku do domácnosti se odhaduje na více než osm miliard eur.
Podle Lööfa vloží Falabella do společného podniku 600 milionů eur. IKEA přispěje svými zaměstnanci, podporou a know-how.
V Jižní Americe, konkrétně v Brazílii, kde IKEA zatím nepůsobí, je již aktivní její německý internetový konkurent, prodejce nábytku Home24. Ten v pátek oznámil, že plánuje vstup na frankfurtskou burzu, kde chce získat 200 milionů eur.
Provozní zisk skupiny IKEA v loňském fiskálním roce, což je do konce srpna 2017, klesl na tři miliardy eur z předloňských 4,5 miliardy eur. Důvodem jsou vyšší náklady na expanzi a ztráty zisku některých bývalých divizí. Firma prodala divize vývoje produktů a výroby a dodávkový řetězec firmě Inter IKEA, která je majitelem značky a poskytuje franšízu na obchody.
Zdroj: ČTK