US MARKETOtevírá za: 15 h 55 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Výrobce Barbie podpoří boj proti sexistickým předsudkům

Panenka Barbie se vydá do boje proti sexistickým předsudkům. Její výrobce firma Mattel finančně podpoří výzkum způsobů, jakými jsou ženy znázorňovány, a sexistických stereotypů. Záměrem několikaletého programu s názvem "Dream Gap" je zaměřit pozornost veřejnosti na nejrůznější "faktory, které malým dívkám brání rozvinout plně svůj potenciál", uvedl ve svém prohlášení známý výrobce hraček, kterého citoval list Le Figaro.

Podle studií, které ještě budou dále rozpracovány, mají již pětileté holčičky tendenci považovat ženy za méně inteligentní a začínají ztrácet víru ve své schopnosti. A přestávají snít o tom, že z nich jednoho dne bude vědkyně nebo kosmonautka. Chlapci žádný takový problém nemají, a tak se mezi oběma pohlavími rozevírá Dream Gap. Tento fenomén podporují kulturní stereotypy, sexistické předsudky a způsob, jakým jsou ženy a muži zobrazováni v médiích, uvádí Mattel ve své zprávě.

Aby tento příkop pomohla zasypat, firma finančně podpoří výzkum popsaného jevu a bude se snažit propagovat ženské pozitivní vzory, mimo jiné prostřednictvím založení podpůrné komunity. Do takového pozitivního modelu má být přetvořena i sama panenka Barbie. Ta představovala při svém vzniku v roce 1959 vytáhlou dlouhovlasou blondýnku, postupem času ale vznikly i její další emancipovanější verze.

Mattel v létě oznámil, že globálně zruší 2 200 pracovních míst z celkem 28 000 v reakci na výraznou čtvrtletní ztrátu. Kromě panenek Barbie vyrábí například i hračky pro předškolní děti Fisher-Price nebo autíčka Hot Wheels a Matchbox. Nově zakládá i filmovou divizi, která bude natáčet snímky založené na jeho populárních výrobcích.

Zdroj: ČTK

Americké akcieGender
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa