Tlak na redukci množství cukru v potravinách roste. Jak na to reagují potravinářské firmy?

Spotřeba cukru na obyvatele je v ČR 19. nejvyšší na světě. V roce 2017 spotřeba činila 34,9 kg na osobu. Celosvětově je však stále silnější tlak na redukci cukru, která se dotýká i nápojů. Hlavní tři hráči na českém trhu, Kofola, Coca-Cola a Karlovarské minerální vody jsou si tohoto trendu vědomí.
Nathalie Matterneová z bruselského inovačního centra společnosti Coca-Cola potvrzuje, že je zde několik celosvětových trendů, na které je třeba reagovat. Jde o snahu zařadit do výroby více přírodních ingrediencí, kalorickou kontrolu a snižování cukru.
"Tohoto trendu se drží také Kofola ČeskoSlovensko, která kupuje podniky zabývající se těmito trendy. V minulých letech došlo například k akvizici společností Premium Rosa, Titbit či Leros. Jedná se o výrobce přírodních produktů, jako jsou džemy, sirupy, čaje či saláty," píše analytik Jiří Kostka z Komerční banky.
Zdroj: Komerční banka