Zisk módního řetězce H&M ve čtvrtletí mírně klesl

Švédskému řetězci s oblečením Hennes & Mauritz (H&M) klesl ve druhém fiskálním čtvrtletí zisk před zdaněním o 1,3 procenta na 5,93 miliardy švédských korun. Výsledky mírně zaostaly za očekáváním analytiků, avšak firma současně ve čtvrtečním prohlášení dodala, že prodej její letní kolekce měl dobrý začátek a daří se jí prodat více oděvů za plnou cenu.
Analytici dotazovaní agenturou Refinitiv čekali v průměru zisk šest miliard SEK. Tržby se za tři měsíce od konce května zvýšily o 11 procent na 57,47 miliardy SEK. V místních měnách vzrostly o šest procent. Internetový prodej stoupl o 27 procent.
Firmu, která je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex, v posledních letech trápí snižující se zisk a růst neprodaných zásob. Snaží se také masivně investovat, aby dohnala konkurenci a zvýšila prodej přes internet. V prohlášení firma upozornila, že kvůli změnám nákupních zvyklostí zákazníků se rozhodla snížit počet plánovaných otevření nových obchodů a místo toho investuje více do internetového prodeje. Za celý letošní rok chce firma otevřít 130 nových obchodů, to je o 45 méně, než původně uváděla.
Zásoby však ve čtvrtletí dále vzrostly, a to o 11 procent na 40,4 miliardy SEK. To představuje téměř pětinu ročních tržeb. Nicméně firma H&M dodala, že složení jejích zásob se zlepšuje, což znamená, že pro ni bude snazší tyto zásoby prodat.
Společnost byla založená v roce 1947. Kromě hlavní značky H&M vlastní také značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. V 72 zemích světa má více než 4900 obchodů a přes internet prodává ve 48 zemích. Zaměstnává přes 177.000 osob a loni její tržby činily 210 miliard SEK.
Zdroj: ČTK