NWR jmenovala Petera Dormanna šéfem prodeje a marketingu

Dormann ponese zodpovědnost za plnění strategického cíle NWR, tedy stát se do roku 2017 lídrem na trhu s koksovatelným uhlím v Evropě. Akcie NWR střídají prudký pokles silným růstem.
Akcie NWR se ráno po otevření trhů propadly o téměř 10 %, vzápětí však zcela změnily směr a vydaly se rychle vzhůru.
Jednapadesátiletý Dormann přichází do NWR z firmy Freepoint Commodities Europe, kde měl na starosti obchodování s energetickým a koksovatelným uhlím. V minulosti působil také v německém energetickém koncernu RWE.
"Těší mě, že můžeme Petera uvítat v NWR. Přináší velkou zkušenost a znalost evropského i atlantického trhu s uhlím a bude hrát velkou roli v rozvíjení vztahů s našimi současnými zákazníky a v hledání nových tržních příležitostí," uvedl předseda představenstva NWR Gareth Penny.
Dormann bude mít na starost prosazování střednědobé strategie NWR. Těžební firma se podle této strategie chce do roku 2017 stát evropským lídrem v těžbě a prodeji koksovatelného uhlí, plánuje především zdvojnásobit jeho produkci na deset milionů tun. NWR se také chce stát komplexním dodavatelem uhlí evropským ocelárnám.
NWR se v současnosti potýká s propadem cen uhlí. Minulý týden kvůli tomu rozhodla, že její dceřiná firma OKD ke konci roku 2014 uzavře ztrátový důl Paskov, kde pracuje zhruba 3 000 lidí. Představitelé českého státu usilují o to, aby firma těžbu na Paskově zachovala přinejmenším do konce roku 2016, aby se snížily sociální dopady zavření dolu na Moravskoslezský kraj, který se už nyní potýká s vysokou nezaměstnaností.
NWR měla v prvním pololetí ztrátu 395,7 milionu eur. Na hospodářském výsledku se ale výrazně promítlo přecenění těžebních aktiv kvůli nízké ceně černého uhlí. Účetní hodnotu aktiv firma snížila o 307 milionů eur.
Zdroj: ČTK, Bloomberg