Jak se stát nejzajímavějším člověkem v místnosti

V současném uspěchaném a silně konkurenčním světě je osobní značka podmínkou kariérního úspěchu. Jak zvítězit nad stejně chytrými a kvalifikovanými soupeři v boji o lukrativní práci, zajímavé projekty nebo nové klienty? Stačí jen stát se o trochu zajímavějším a zapamatovatelnějším, než jste byli dosud.
1. Zdokonalte své komunikační schopnosti
Schopnost vhodně konverzovat je základ. Bez ní se neobejdete při získávání klientů, prezentacích managementu nebo drobných, ale důležitých rozhovorech, které ovlivňují obchodní rozhodování stejnou měrou jako oficiální události. Mějte přehled o aktuálním dění, ať máte v záloze dost témat, o kterých se můžete bavit. Během konverzace vyjadřujte upřímný zájem o to, co vám druzí říkají. Studie Psychological Science odhalila, že lidé zvyklí vést hlubší rozhovory jsou o mnoho šťastnější než ti, kteří konverzují jen povrchně. A šťastní lidé jsou vždy mnohem zajímavější než nudné šedé myši.
2. Buďte příkladem úspěšného byznysmena
Stále něco potřebujeme – úvěr, informace nebo kontakty na důležité lidi. Někdy je to o štěstí, jindy o dovednostech. Podnikatelé a manažeři, kteří nedokážou propojit potřeby se strategickými cíli, detailně vyjasnit rizika, identifikovat příležitosti a projektovat očekávaný výnos z investice, mají hendikep v komunikaci s těmi, kteří mohou dát zelenou jejich projektům. Prezentujte přidanou hodnotu svého byznysu, zajímavý investiční příběh, a připravte se na prekérní situace, které vám svými otázkami mohou přichystat akcionáři. Věřte, že se s vámi bude v každé hře, v níž o něco jde, počítat.
3. Budujte si reputaci experta
Expertů není nikdy dost. Obzvláště v časech nejistoty, kdy je potřeba řešit složité otázky a palčivé problémy. Najděte způsob, jak proniknout do různých oblastí a přinášet řešení, z nichž mohou mít přínos i ostatní, a sdílejte potřebné informace. Nabízejte odborné znalosti tak, aby byly snadno přístupné a pochopitelné pro ostatní. V opačném případě vás čekají jen nechápavé pohledy.
4. Řešte spory
V nedávném průzkumu mezi manažery označili respondenti za jednu z priorit schopnost řešit konflikty. Ta není žádaná zdaleka jen v manažerských kruzích, kde je potřeba naplňovat očekávání mnoha akcionářů. Ti, kteří si zachovávají chladnou hlavu a dokážou udržet v rovnováze rozum a emoce, si získávají přízeň i mimo pracovní vztahy.
5. Získávejte kontakty a pracujte na mezilidských vztazích
Nezáleží na tom, zda jste na volné noze, zakládáte firmu, nebo jste vrcholnými manažery. Abyste dosáhli svých cílů, nemůžete na to být sami. Aktivně zapojujte ostatní, pozvěte je na oběd, vtáhněte kolegy do práce na projektu, nezdráhejte se požádat o pomoc, nabídněte svou podporu a upřímně se zajímejte o ostatní. Nesmí jít jen o snahu zviditelnit se.
6. Aktivně naslouchejte
Nejenže budete lépe informovaní. Pozornost věnovaná ostatním se vám vrátí. Ti, kteří hodně mluví o sobě, věří, že jsou důležití. Opak je pravdou - zajímavější jsou ti, kteří naslouchají.
7. Žijte zajímavý život a sdílejte zkušenosti
Prožívejte takový život, abyste měli s ostatními co sdílet. Lidé rádi prožívají dobrodružství zprostředkovaně díky svým aktivnějším kolegům a přátelům. Nemusíte zrovna šplhat na vrcholky Himálaje, stačí třeba zkusit nové chutě v exotické restauraci, nebránit se netradičním zážitkům a podobně.
Zdroj: entrepreneur.com