Zisk prodejce oděvů H&M díky jarní kolekci vzrostl o čtvrtinu

Švédskému oděvnímu řetězci Hennes & Mauritz vzrostl ve druhém fiskálním čtvrtletí zisk před zdaněním o 25 % na 7,6 miliardy švédských korun. Hospodaření podpořil vysoký zájem o novou jarní kolekci, který zvýšil její prodej i podíl na trhu. Oznámila to společnost ve středečním prohlášení.
Zisk byl v souladu s očekáváním analytiků dotazovaných agenturou Reuters. Tržby se za tři měsíce do konce května zvýšily o 20 % na 37,8 miliardy SEK.
Firma mimo jiné v dubnu otevřela první obchod v Austrálii a setkala se zde podle svých slov se skvělým přijetím. V březnu pak zahájila internetový prodej ve Francii. Letos na podzim chce H&M otevřít první obchody na Filipínách a v Indii a zahájit internetový prodej ve Španělsku, Itálii a Číně. V příštím roce chce spustit internetový prodej na dalších osmi až deseti trzích. V letošním roce rovněž hodlá otevřít 375 nových kamenných obchodů, nejvíce v Číně a USA.
Zdroj: ČTK
Aktuality
