US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,32 %
NASDAQ+0,22 %
DOW JONES+0,60 %
PX+0,00 %
ČEZ+0,00 %
NVIDIA-0,30 %

Procter & Gamble se zbaví více než poloviny značek

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble se v příštím roce či dvou zbaví více než poloviny značek. Podle generálního ředitele Alana Lafleye to má firmu zjednodušit a urychlit růst tržeb. Procter & Gamble, který je největším světovým výrobcem zboží denní potřeby, k tomu měl podle Lafleye přistoupit už dávno.

Redakce IW
Redakce IW
1. 8. 2014 | 22:50
Procter & Gamble

Výrobci baterií Duracell, dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky. Konkrétní názvy těch, které hodlá prodat, firma zatím neuvedla. Podle agentury AP jde o menší značky, které dohromady generují méně než desetinu celkových tržeb.

"V ideálním světě bychom to udělali uprostřed finanční krize, během recese," podotkl Lafley během páteční telekonference s investory. "Nevidím žádnou výhodu v tom, když budeme čekat ještě další minutu."

P&G se ztenčovala už v minulých letech. Firma prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci spotřebního zboží, které se během let rychle rozrůstalo a zahrnuje kromě kosmetiky také například papírové utěrky, prací prostředky nebo holicí břitvy. Firma expanduje i do nových oblastí, v Severní Americe chce například začít prodávat pleny pro dospělé, a vydělat tak na tamní stárnoucí populaci.

Zdroj: ČTK

Aktualita pro rok 2026

Procter & Gamble
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tenhle skeptik to nevzdává: AI boom může skončit horší krizí než tou v roce 2008

Tenhle skeptik to nevzdává: AI boom může skončit horší krizí než tou v roce 2008

10. 12.-Andrej Rády
Investiční bubliny