Procter & Gamble by na seznam značek na prodej mohla zařadit i Duracell a Braun

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble, který na začátku srpna oznámil, že se v příštím roce plánuje zbavit více než poloviny svých značek, by podle agentury Reuters mohl na seznam nechtěného majetku zařadit i značky Duracell a Braun.
Pod značkou Duracell společnost vyrábí a prodává baterie, které by letos podle odhadů měly k jejímu celkovému zisku EBITDA přispět zhruba 500 miliony dolarů. Značka Braun je spojena s elektrickými holicími strojky.
P&G se ztenčovala už v minulých letech. Firma prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo lupínky Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci spotřebního zboží, které se během let rychle rozrůstalo a zahrnuje kromě kosmetiky také například papírové utěrky, prací prostředky nebo holicí strojky.
Firma přitom expanduje do nových oblastí. V Severní Americe chce například začít prodávat pleny pro dospělé a vydělat na tamní stárnoucí populaci.
Zdroj: ČTK, Reuters