US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,46 %
NVIDIA-2,47 %

Výsledky Procter & Gamble v 1QFY2015: Upravený zisk na akcii 1,07 USD (odhad: 1,079 USD), tržby 20,792 miliardy USD (odhad: 20,8 miliardy USD)

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) v prvním čtvrtletí svého nového fiskálního roku hospodařil s čistým ziskem 1,99 miliardy dolarů. Loni firma ve stejném období vydělala 3,03 miliardy dolarů. Tržby společnosti se meziročně snížily o 0,2 % na 20,792 miliardy USD. V rámci kvartálních hospodářských výsledků společnost taktéž oznámila, že se zbaví značky baterií Duracell a oddělí ji do samostatné firmy. Odštěpení divize na výrobu baterií Duracell je součástí plánu skupiny na odprodej velkého množství menších a méně lukrativních značek.

Redakce IW
Redakce IW
24. 10. 2014 | 13:05
Výsledková sezóna

P&G koupila Duracell v roce 2005 v rámci převzetí společnosti Gillette, která značku vlastnila od roku 1996. Společnost zatím zvažuje, zda Duracell po oddělení prodá, nebo z něj vytvoří nezávislou firmu s akciemi obchodovanými na burze.

Generální ředitel P&G Alan Lafley počátkem srpna oznámil, že společnost se během roku až dvou zbaví zhruba poloviny svých značek. Cílem tohoto plánu je zjednodušení struktury a zrychlení růstu tržeb. Výrobci dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Ariel a Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky.

P&G se po loňském květnovém návratu bývalého generálního ředitele A.G. Lafleye zaměřila na obnovení růstu ziskovosti a chce se zaměřit na nejziskovější trhy a produkty. Už v minulých letech společnost prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo chipsy Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci značek v segmentu nepotravinářského spotřebního zboží, kde se jí sestava značek během let rychle rozrůstala.

Zdroj: ČTK, Bloomberg

Procter & GambleVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio