Výsledky Procter & Gamble v 1QFY2015: Upravený zisk na akcii 1,07 USD (odhad: 1,079 USD), tržby 20,792 miliardy USD (odhad: 20,8 miliardy USD)

Americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble (P&G) v prvním čtvrtletí svého nového fiskálního roku hospodařil s čistým ziskem 1,99 miliardy dolarů. Loni firma ve stejném období vydělala 3,03 miliardy dolarů. Tržby společnosti se meziročně snížily o 0,2 % na 20,792 miliardy USD. V rámci kvartálních hospodářských výsledků společnost taktéž oznámila, že se zbaví značky baterií Duracell a oddělí ji do samostatné firmy. Odštěpení divize na výrobu baterií Duracell je součástí plánu skupiny na odprodej velkého množství menších a méně lukrativních značek.
P&G koupila Duracell v roce 2005 v rámci převzetí společnosti Gillette, která značku vlastnila od roku 1996. Společnost zatím zvažuje, zda Duracell po oddělení prodá, nebo z něj vytvoří nezávislou firmu s akciemi obchodovanými na burze.
Generální ředitel P&G Alan Lafley počátkem srpna oznámil, že společnost se během roku až dvou zbaví zhruba poloviny svých značek. Cílem tohoto plánu je zjednodušení struktury a zrychlení růstu tržeb. Výrobci dětských plenek Pampers nebo pracích prášků Ariel a Tide by po zmenšení portfolia mělo zbýt zhruba 70 až 80 značek, které mají nejlepší výsledky.
P&G se po loňském květnovém návratu bývalého generálního ředitele A.G. Lafleye zaměřila na obnovení růstu ziskovosti a chce se zaměřit na nejziskovější trhy a produkty. Už v minulých letech společnost prodala například značku burákového másla Jif, značku kávy Folgers nebo chipsy Pringles. Nyní se zaměřuje na redukci značek v segmentu nepotravinářského spotřebního zboží, kde se jí sestava značek během let rychle rozrůstala.
Zdroj: ČTK, Bloomberg