US MARKETOtevírá za: 7 h 57 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Student Agency loni zvýšila tržby z prodeje letenek o 18 %

Společnost Student Agency loni utržila za prodej letenek 2,56 miliardy korun, což je nárůst o 18 % proti předchozímu roku. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou v pondělí společnost rozeslala médiím. Zisk společnost neuvádí. Stala se největším prodejcem letenek na českém trhu, protože konkurenční Asiana, jež provozuje portál Letuška.cz, loni rostla o sedm procent a měla tržby 2,2 miliardy. Společnost Radima Jančury prodala 242 000 letenek, největší zájem je o lety do Paříže.

Redakce IW
Redakce IW
30. 3. 2015 | 11:46
Česká republika

Obchodní ředitelka prodeje letenek Věra Janičinová soudí, že příčinou nárůstu je především cenová dostupnost letenek. "Stále více lidí z Česka létá na dovolenou či za prací. Díky akčním nabídkám je možné dostat se do Severní Ameriky i za 10 000 korun, s nízkonákladovými společnostmi lze létat po Evropě i za pětistovku," řekla Janičinová.

Nejoblíbenější destinací v Evropě je dlouhodobě Paříž, za ní následují Barcelona, Amsterdam, Londýn a Řím. Největší zájem o letenky do těchto míst bývá na jaře a na podzim. Mimoevropským destinacím vládl loni podobně jako v minulosti thajský Bangkok. V první pětici byla i další exotická místa, mezi něž se vklínil pouze tradiční New York. Podle Janičinové však vzrostl nejen podíl dovolenkářů, ale také byznys klientely, a to o deset procent.

Zdroj: ČTK

Česká republikaDoprava
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika