US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,35 %
NASDAQ+0,67 %
S&P 500+0,78 %
ČEZ-1,07 %
KB+0,39 %
Erste-0,69 %

Facebook uzavřel dohodu s mediálními skupinami

Sociální síť Facebook uzavřela významnou dohodu s devíti mediálními společnostmi, která posiluje pozici Facebooku jako důležitého zprostředkovatele zpráv. Společnosti, mezi kterými jsou BBC News či The New York Times, souhlasily s tím, že budou zveřejňovat některé zprávy přímo prostřednictvím sociální sítě. Nová služba se bude jmenovat Instant Articles, uvedl na svých internetových stránkách Financial Times.

Dohoda přichází v době, kdy stále více čtenářů využívá sociální síť jako portál, ze kterého získávají zprávy. Přichází také po stížnostech některých vydavatelů, že internetové skupiny jako Google a Facebook podkopávají jejich internetové obchodní modely. Jedním z hlasitých kritiků Googlu byla firma Axel Springer, jehož německý bulvární list Bild je nyní také jednou z firem, která se dohodla s Facebookem. Naopak firma News Corp. Ruperta Murdocha, která je silným kritikem Googlu i Facebooku, součástí dohody není.

Vydavatelé budou moci buď sami vkládat do článků reklamu a prodávat ji a ponechají si všechny příjmy z reklamy nebo umožní Facebooku, aby reklamu prodal on a ponechal si z ní 30 %. Facebook rovněž umožní vydavatelům shromažďovat data o lidech, kteří články čtou.

Skeptici však poznamenávají, že Facebook má významnou moc nad tím, jaké články uživatelé uvidí a jaký reklamní formát bude prodaný.

Kromě The New York Times, BBC News a Bildu nabídnou své články také National Geographic, BuzzFeed, NBC News, The Atlantic, The Guardian a Spiegel.

Internetové sdílení zpravodajských článků již přetáhlo mnoho čtenářů od domovských stránek vydavatelů k sociálním sítím. Podle průzkumu Pew Research Center používá Facebook pro hledání politických zpráv 39 % Američanů. To je mnohem větší poměr než v případě Yahoo News, Google News nebo Twitteru, uvedl The Wall Street Journal.

Zdroj: ČTK

Americké akcieMeta Platforms (Facebook)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

10. 9.-Andrej Rády
Ponaučení pro investory