Nejvyšší rychlost v tunelu Blanka se zvýší z 50 na 70 km/h

V pražském tunelu Blanka se v pondělí od 11.00 zvýšila maximální povolená rychlost na 70 kilometrů v hodině. Řekl to náměstek primátorky hlavního města Petr Dolínek (ČSSD). Od sobotního otevření mohli řidiči jezdit nejvýše 50 kilometrů v hodině. Problémy v provozu magistrát zatím nezaznamenal. Stavba tunelu trvala osm let a vyšla i s napojením na Strahovský tunel na 43 miliard korun, původně měla být zprovozněna již v roce 2011.
"Vyhodnotili jsme víkendový provoz i provoz dnes dopoledne ve špičce a nic nebrání tomu, aby byla rychlost v tunelu zvýšena. Zároveň se ukázalo, že pro začátek zvolená padesátka bylo dobré rozhodnutí, protože řidiči si na tunel museli zvyknout," řekl Dolínek. Zvýšení rychlosti podle něho již schválili dopravní policisté.
Provoz v tunelu se o víkendu i v pondělí ráno obešel bez vážnějších problémů, uvedl náměstek. Policisté museli pouze o víkendu vyvádět z tunelu několik nadšenců, kteří si jej šli zevnitř fotit. Stejně tak zasahovali v případě několika řidičů, kteří zastavili v bezpečnostních zálivech a rovněž si chtěli tunel fotografovat. Technické problémy se v rámci provozu Blanky zatím neobjevily.
Šestikilometrový tunel byl zprovozněn po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu v sobotu ve 14.40. Tunelem by mělo denně projet na 80 000 aut, město však odhaduje, že v prvních týdnech po zprovoznění to bude kolem 50 000 vozů.
Stavba tunelu začala zhruba před osmi lety, otevřen měl být již v roce 2011. Stavbu ale zkomplikovaly propady půdy, technické problémy s kabely nebo soudní pře města s dodavateli. Tunel se začal budovat za bývalého primátora Pavla Béma (ODS).
Zdroj: ČTK