US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

Denní glosa: Reklamní císař je prý nahý

Německý telekomunikační gigant Deutsche Telekom přezkoumává své komunikační kontrakty v hodnotě přes 350 milionů eur ročně. Letos chce utratit až 450 milionů.

Daniel Deyl
Daniel Deyl
22. 2. 2017 | 8:00
Deutsche Telekom

Deutsche Telekom za tímto účelem oslovil mnoho agentur velkých i malých, včetně firmy MediaCom (jež patří do konglomerátu WPP), kterou dosud zaměstnává v Německu. DT chce být progresivní, takže oslovuje i řadu firem mimo obor, můžeme se dočíst ve firemních prohlášeních a v publikacích zabývajících se reklamou a marketingem.

Také je možné, že skutečnost je prozaičtější. DT si jako velký hráč může dovolit zredukovat počet prostředníků mezi potřebou vlastní prezentace a jejím koncovým výstupem v podobě jednotlivých komunikačních počinů (třeba inzerátů, sponzorských dohod a podobně).

Jinými slovy, všechny mediální, kreativní, distributorské a kdovíjaké ještě firmy mu jako klientovi nepřinášejí nic, co by nesvedl sám. Žádná hodnota, žádná úspora z množství, nic. Žádné šaty, jež by halily nahotu císaře reklamně-mediálního průmyslu. Slovy prostořekého marketingového profesora Marka Ritsona "load of horseshit", tedy spousta koňských koblížků, řečeno zdvořile.

Deutsche TelekomGlosa
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně