US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Do roku 2018 bude Čína zajišťovat většinu on-line nákupů

Minulý týden čínští obchodníci oslavili on-line nákupní šílenství takzvaného Singles Day. Už hodinu a půl po půlnoci místního času utratili lidé téměř 6 miliard USD na největších čínských e-commerce internetových stránkách společnosti Alibaba. Loni jim stejná částka trvala celý den. Je to důkaz překotného tempa růstu čínského trhu e-commerce. Do roku 2018 bude podle odhadů Čína utrácet v internetových obchodech nejvíce ze všech zemí světa.

Redakce IW
Redakce IW
19. 11. 2014 | 15:00
Čína

Singles Day je jen začátek. Čínský trh on-line nakupování neustále roste. Do roku 2018 by tržby z e-commerce v Číně měly přesáhnout celkové tržby ve zbytku světa, odhaduje Morgan Stanley.

S tímto tempem růstu bude e-commerce představovat jednu pětinu hotovosti utrácené v Číně.

Jedním z faktorů, který pomáhá táhnout rostoucí tržby e-commerce, je spotřebitelská důvěra. Čím více zkušeností mají lidé s on-line obchody, tím více utrácejí.

Dalším důvodem je skutečnost, že kamenných obchodů je v Číně ve srovnání s vyspělými zeměmi pomálu.

Tento trend je patrný zejména mimo velká urbanizovaná centra. I to částečně vysvětluje, proč většina růstu plyne z menších měst. Pochází z nich téměř 60 % aktivních mobilních zařízení. Mimochodem, čtvrtina on-line nákupů v první polovině roku 2014 byla uskutečněna pomocí mobilu.

Zdroj: Quartz

ČínaInternetMaloobchodSpotřebitelé
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie