Dostali jste padáka? Je to vaše vina!

Měli jste obrovskou smůlu. Nikdy jste neměli štěstí na dobrý projekt. Vaši kolegové jsou absolutně neschopní. Šéf vám nerozumí. A nebo možná, opravdu jen možná, je chyba ve vás. Jak zjistit, kde je problém?
ŠÉF JE PŘÍLIŠ ÚZKOSTLIVÝ
Ano, všichni známe úzkostlivé šéfy. Ale pokud jste měli dva nebo tři po sobě, existuje možnost, že jste typ zaměstnance, který úzkostlivé vedení potřebuje. Vaši nadřízení to pouze rozpoznali a tento přístup na vás uplatňovali.
Někteří pracovníci nevědí, jak se dostat z bodu A do bodu E, aniž by jim šéf přesně nezadal krok B. Jsou často nepozorní, dělají překlepy a nedodržují formátování. V reportu nechají nezodpovězené důležité otázky.
Zkuste se soustředit na detaily, které vám šéf vytýká. Místo toho najděte sami body C a D. Zkuste odstranit nedostatky ve své práci dříve, než je nadřízený objeví. Možná zjistíte, že jste pozornější, když máte šéfa za zády.
JSTE TRESTÁNI ZA VĚCI, KTERÉ OSTATNÍM PROCHÁZEJÍ
Přijdete do práce o 15 minut později, a okamžitě dostanete kázání o včasných příchodech do zaměstnání. Vaši kolegové se začnou trousit 20 minut po vás, ale nikdo je na nic neupozorní. Je to způsobeno tím, že má váš manažer své oblíbence a je k nim benevolentnější. Případně je za tím něco jiného.
Pokud patří mezi vaše povinnosti vyřizovat hovory nebo hrajete klíčovou roli v projektovém týmu, je důležité, kdy přijdete do práce. Naopak, pokud pracujete samostatně, máte jen několik schůzek a své úkoly odevzdáváte s předstihem a v pořádku, váš šéf pravděpodobně nebude trvat na přesném dodržování pracovní doby.
Trestá-li vás nadřízený za věci, které vašim spolupracovníkům promíjí, pravděpodobně to bude tím, že děláte špatně ještě něco jiného. Například nedodržujete termíny, zdržujete ostatní nebo ignorujete zákazníky. Zjistěte, jaké problémy způsobují vaše chyby, a zkuste je neopakovat.
KOLEGOVÉ S VÁMI NECHTĚJÍ OBĚDVAT
Stane se, že nikdo zrovna nemá čas jít na oběd. Ovšem pokud se vám to stává pravidelně, je na místě se zamyslet.
Máte špatné načasování? Všichni jsou zabráni do důležitého projektu, hoří termín. A vy se zeptáte: "Nepůjde někdo na oběd?"
Jste typický potížista? Pokud v restauraci třikrát vrátíte jídlo a neustále se vám něco nelíbí, nedivte se, že s vámi nikdo nechce obědvat.
Objednáte si dražší jídlo, ale chcete platit napůl? Objednáte si steak, víno a dezert. Váš kolega si dá jen salát a sodu. Vy přijdete s úžasným nápadem. "Rozdělíme si účet napůl. Bude to tak jednodušší." Jednodušší bude příště s vámi neobědvat.
Hrozí vám vyhazov? Takhle se mu dá vyhnout
Máte trochu hrubší způsoby? Žvýkáte s otevřenou pusou? Zapomínáte používat ubrousek? Necháváte si zabalit jídla, která jsou velmi aromatická?
VAŠI SPOLUPRACOVNÍCI JSOU TUPCI
Váš šéf je idiot. Jeho šéf je idiot. Kolegové jsou dutí jako bambus. A to nemluvíte o nekompetentních lidech z personálního oddělení.
Je pravděpodobné, že jeden nebo dva vaši kolegové jsou poněkud hloupější. Pokud se vám zdá, že hloupí jsou úplně všichni, problém bude patrně jinde. To, že s vámi někdo nesouhlasí a má jiný názor, neznamená, že je hloupý. Taktéž to, že vám někdo nerozumí, nemusí být důsledkem jeho nekompetence. Možná se jen neumíte srozumitelně vyjadřovat.
MÁTE ČASTÉ STŘETY S RASISTY, SEXISTY A DALŠÍMI
Občas se někdo takový vyskytne, ale rozhodně to není každodenní realitou. Pokud se pravidelně cítíte jako terč nepříjemných poznámek týkajících se vašeho věku, rasy či pohlaví, možná jen vnímáte něco, co ve skutečnosti nezaznělo. Máte-li přesto pocit, že se k vám někdo chová urážlivě, zkuste ho taktně upozornit a situaci si vysvětlit.
Rady k pracovnímu pohovoru pro nováčky i velezkušené
Zdroj: Business Insider
Aktuality
