Jak nejlépe motivovat zaměstnance? 7 jednoduchých přístupů

Marketing a strategické plánování bývají v popředí zájmu většiny firem. Ovšem pouze dobře motivovaní zaměstnanci pomohou společnostem naplňovat cíle společnosti. Základními pilíři motivace jsou ocenění práce, respekt a, ano, i trocha lásky. Dopřejte zaměstnancům pocit, že je jejich práce smysluplná a její výsledky pro firmu zásadní. Jejich ochota pracovat nad rámec povinností se výrazně zlepší.
PŘEDSTAVTE SE OSOBNĚ
Využijte efektu prvního dojmu. Když je do vaší firmy přijímán nový zaměstnanec, osobně se představte při první příležitosti. Zeptejte se, jaké jsou jeho zájmy a jaké má plány na víkend. Bude se cítit jako konkrétní osoba, ne jako anonymní pracovník. Je to první krok k budování firemní loajality.
UJISTĚTE ZAMĚSTNANCE, ŽE JSOU JEJICH ZNALOSTI A ZKUŠENOSTI POTŘEBNÉ
Každý zaměstnanec, i když vykonává nejjednodušší činnost, musí mít pocit, že je smysluplná a prospěšná. Pokud tento pocit mít nebude, stane se z něj robot, který se nestará o výsledky své práce. Vysvětlujte svým pracovníkům, že jsou jejich dílčí činnosti nezbytné pro fungování firmy jako celku.
ZAPOJTE PRACOVNÍKY DO FUNGOVÁNÍ FIRMY
Čím více budou zaměstnanci spjati s firmou, tím usilovněji pro ni budou pracovat. Je dobré zapojit zaměstnance do rozhodovacích a plánovacích procesů a zjišťovat jejich názor na klíčové události v životě firmy. Zaměstnanec, který se cítí být vlastníkem firmy, nemá problém dokončovat projekty po pracovní době. Jedná se přece o jeho firmu.
8 věcí, za něž vás vyhodí i nejmilejší šéf
INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP KE KAŽDÉMU
Nechvalte, ale ani nekritizujte podřízené jako celek. Každý chce mít pocit, že je jedinečnou osobností. I na výborném projektu se najde chybička, kterou je dobré si vysvětlit. Naopak na chybném plánu se najdou části, za které lze autora pochválit. Tato konkrétní zpětná vazba je pro zaměstnance nejpříjemnější.
ODHALTE SILNÉ STRÁNKY ZAMĚSTNANCŮ
Každý má jiné schopnosti a dovednosti, které lze využít ve prospěch firmy. Zaměřujte se na přednosti podřízených více než na jejich slabé stránky. Snažte se co nejvíce využívat silných stránek svých zaměstnanců a pracujte na jejich dalším rozvoji.
10 vět, které jsou pro dobrého manažera tabu
PODPORUJTE PODŘÍZENÉ V RISKANTNÍCH PROJEKTECH
Váš tým se nesmí bát udělat chybu. Chyby jsou přirozenou součástí tvůrčího procesu a neměly by být trestány. Některé z největší vynálezů vznikly v důsledku chyb. Zaměstnanci musejí mít jistotu, že nebudou za případné chyby zesměšňováni či penalizováni. Bez této jistoty budete mít jen průměrné zaměstnance. Je totiž pohodlnější být průměrný zaměstnanec bez chyb než chybující kreativec.
NECHTE OTEVŘENÉ DVEŘE
Pokud trávíte celý den za zavřenými dveřmi své kanceláře, nikdo z podřízených se nebude cítit příjemně, když za vámi půjde s nějakým problémem. Připravíte se o spoustu podnětných informací a vybudujete propast mezi sebou a ostatními. Přibližte se zaměstnancům a nechte dveře své kanceláře otevřené. Minimálně vás přestanou pomlouvat na chodbě.
Zdroj: Business Insider