US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,02 %
NASDAQ-0,45 %
S&P 500-0,25 %
ČEZ-1,38 %
KB-0,10 %
Erste-0,59 %

Auto za 200 tisíc? Žádný problém!

Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou na českém trhu k mání pod dvě stě tisíc korun. Některé se dokonce vejdou už pod 160 000 Kč. V přehledu přitom ignorujeme hezky vypadající, leč zavádějící ceny při využívání značkového financování. Vždy uvádíme platbu v hotovosti.

Citroën

Model C1, sourozenec Peugeotu 107 a Toyoty Aygo, jedno z trojčat ze středočeského Kolína, stojí 164 900 Kč. Pořád jde o původní, jinak řečeno první generaci, jen po opakované modernizaci. Jeho chloubou už léta zůstává kombinace malých rozměrů a pružného motoru, což autu slibuje jezdit téměř stále ani ne za pět litrů benzínu.

Pod dvě stě tisíc koupíte u Citroënu ještě větší C3 – za 199 900 Kč jde o pořádně našlapaný kousek. Jde totiž o speciální sérii Furio s klimatizací, rádiem, čtyřmi airbagy, palubním počítačem, dělenou zadní sedačkou, dálkovým centrálním zamykáním nebo okny i zrcátky "v elektrice". Co se týče výbavy, těžko toto auto hledá mezi malými vozy konkurenta.

Dacia

U rumunské značky si už Češi zvykli, že dostanou levnější odnože Renaultu. Hatchback Sandero je s cenovkou 159 900 Kč druhým nejlevnějším autem na českém trhu. A od Dacie není jediným, které koupíte pod dvě stě tisíc.

Svou hlavní letošní novinku Lodgy sice Dacia nabízí za 214 900 Kč, to jí však umožnilo zůstat se starším Loganem pod dvěma stovkami. Nejde už o malý sedan, ten byl z trhu stažen, ale velkoprostorový Logan MCV s obřím kufrem: 700 litrů objemu je vzhledem k ceně 199 900 korun opravdu neskutečný údaj. Na ostatním už je u Loganu levné pojetí vidět.

Fiat

Nejlevnější auto v Česku na konci prázdnin? Stará generace Fiatu Panda. Ta převzala nedávnou rekordní cenovku Renaultu Thalie 154 900 Kč. Hledejme za tím hlavně fakt, že je na trhu zároveň nastupující generace nové Pandy za 199 900 Kč.

Mezi obě auta dokázali Italové v těchto dnech vměstnat ještě jeden model - Punto, fešný konkurent Fabie, Fiesty či Clia, stojí vcelku zajímavých 194 900 Kč.

Ford

Nejmenší z Fordů, zvaný Ka, má v základu za 179 990 Kč třeba palubní počítač, úchyty Isofix pro dětskou sedačku, výškově nastavitelný volant nebo systém Stop-start. Větší Fiesta se prodává za 199 990 korun, a sice s motorem 1.25 Duratec o výkonu šedesát koní. A v základu má třeba i rádio s CD/MP3 a šesti reproduktory.

Hyundai

Ve srovnání s konkurencí mají nejmenší Hyundaie trochu laciný interiér, jinak ovšem nejsou i10 ani i20 špatná auta, hlavně co se jízdy týče. Minivůz i10 koupíte za 189 990 Kč, i20 coby dalšího konkurenta Fabie za 199 990 Kč.

Automobilka nyní sází na bonusový program s názvem Objevte Hyundai. Jde o to, že každý majitel jakéhokoli stávajícího automobilu může získat při koupi nového slevu v řádech desetitisíců, a přitom se nemusí starého vozu zbavovat.

Chevrolet

I zde najdeme dva kousky: minivůz Spark a příslušníka B-třídy (malých aut) Aveo. Spark není ani v základu za 162 900 Kč chudobka, vždyť kdo za tuto cenu nabídne šest airbagů, posilovač, dělenou zadní sedačku a přípravu pro rádio? Přesto není od věci popřemýšlet o příplatku 25 000 Kč za akční model Edice 100, který má navíc klimatizaci, centrální zamykání, elektrická okna či rádio s CD.

Větší Aveo je nabízeno ve čtyřech variantách - jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback a v obou případech ve staré i nové generaci. Pod dvě stě se vejdou všechny zmíněné možnosti. Starý sedan stojí 186 000 Kč, hatchback o tisíc korun víc. Nové generace se pak prodávají se shodnou cenovkou 198 700 Kč.

Kia

Spolu se Škodou Citigo a VW Up patří Picanto mezi tři asi nejlepší miniauta na trhu. Picanto startuje na 184 980 Kč. Když připlatíte 15 000 korun, pořád se vejdete pod dvě stě tisíc a dostanete parádně vyhlížející vůz, který má lakované nárazníky, centrální zamykání, rádio s CD, palubní počítač, elektrická okna a šest airbagů. Litrový motor slibuje spotřebu čtyři litry.

Lada

Že už jste na tuto značku zapomněli? No vidíte – a ruská klasika přitom nabízí na českém trhu hned půltucet modelů: běžnou pětidveřovou Kalinu i kombi, Prioru v provedení sedan, hatchback i kombi a terénní Nivu. Pod dvě stě tisíc se vejdou čtyři z nich. Kratší Kalina stojí 192 900 korun, Priora se pod dvě stě tisíc vměstná ve všech variantách - hatchback stojí 195 900 Kč, sedan a kombík shodně 199 900 korun.

Mitsubishi

V základní výbavě třídveřového Coltu Entry za 199 900 Kč s motorem 1.1 o výkonu 75 koní můžete čekat dva airbagy a pár dalších základních bezpečnostních prvků včetně uchycení dětských sedaček Isofix. Za komfortnější prvky se musí připlácet, ať je to rádio, či větší kola. Samozřejmě jde sáhnout po vyšší výbavě Inform či Ivite, což značí skok o pětačtyřicet, respektive devadesát tisíc korun, což už se limitu našeho výběru výrazně vymyká.

Nissan

Nissan se pod 200 000 Kč vejde se svým malým vozem Micra o tradiční stokorunu. Za 199 900 Kč koupíte auto s motorem 1.2 o výkonu 80 koní a variantou Visia. Ta má opravdu hodně bohatou bezpečnostní výbavu (třeba šest airbagů, stabilizační systém ESP), funkční výbava ovšem tak dokonalá není. Chybí klimatizace nebo rádio s CD, i základ má palubní počítač, dálkový centrál či elektrické ovládání oken.

Opel

Pod dvě stě tisíc se v pohodě vměstná známá Corsa. Za 184 900 korun ji můžete mít se dvěma airbagy nebo centrálním zamykáním. Pod kapotou se však musíte spokojit s tříválcem. Lepší a silnější čtyřválcová dvanáctistovka s klimatizací či tempomatem se totiž o 8 900 Kč do našeho limitu nevejde.

Peugeot

Peugeot si na devítky nehraje, svůj nejmenší model 107 prodává od 180 000 Kč. Doporučili bychom využít náš limit naplno a sáhnout po akční pětidveřové verzi 107 s rádiem CD, klimatizací a metalízou za rovných 200 000 korun. Pod kapotou vám bude bzučet litrový benzinový motor o výkonu osmašedesáti koní.

Nákup auta: 6 otázek, na které si musíte odpovědět

Nákup auta: 6 otázek, na které si musíte odpovědět

Renault

Dlouhodobě jeden z nejprodávanějších vozů Česka už sice není úplně nejlevnějším autem trhu, i tak ovšem Thalia patří za 164 900 Kč (coby nejlevnější letos stála o deset tisíc méně) k nepřehlédnutelným možnostem pro ty, co hledí hlavně na cenu. Základní verze je dost chudá, radíme proto připlatit si za verzi Expression (191 900 Kč), která už má navíc výškově stavitelný volant, palubní počítač, elektrická okna či dálkové centrální zamykání.

Od pohledu hezčí sourozenec Thalie Clio se vejde do dvou set tisíc hned ve třech verzích: třídveřové stojí 174 900 Kč, pětidveřové o patnáct tisíc víc. Ale pozor! Za cenu hatchbacku 189 900 Kč se teď v akci prodává kombík zvaný Grandtour. Radíme sáhnout po něm - má bohatou výbavu a 439 litrů v kufru se nedá jen tak přejít.

Suzuki

Japonská značka sází vedle terénní Grand Vitary hlavně na miniauta. Pod dvě stě tisíc se vejde dvojice Alto a Splash – za stejnou cenu 199 900 korun. Obě jsou výborně vybavená, třeba Alto má čtyři airbagy, elektrická okna, dálkové centrální zamykání, autorádio s CD, klimatizaci nebo dělenou zadní sedačku. Splash disponuje více možnostmi výbav, ale pod 200 000 Kč se vejde jen ta s litrovým tříválcem. Ten ovšem umí být ve městě až nečekaně pružný. Už tato základní verze má třeba klimatizaci.

Škoda

Cenu Fabie letos Škoda posunula nahoru na 200 900 Kč právě kvůli příchodu své hlavní novinky předešlých měsíců. Chtěla si pro ni najít dobrou cenovou relaci, ale naštěstí Citigo zas tak nepředražila – její miniauto do města patří mezi deset nejlevnějších modelů u nás, přitom za 179 900 korun disponuje solidní bezpečnostní výbavou se čtyřmi airbagy. Lepší ale bude přece jen přemýšlet o výbavě Ambition za 194 900 Kč, která už má dělenou zadní sedačku nebo stabilizační systém.

Toyota

Třetí z trojčat ze středočeského Kolína – Toyota Aygo – nabízí pod dvě stě tisíc hned pět verzí, všechny s motorem 1.0. Už základní Base Cool za 169 900 Kč jako třídveřák, respektive za 169 900 Kč coby pětidvířko disponuje klimatizací či rádiem s CD. Prostřední a o deset tisíc dražší výbava Terra (189 900, respektive 199 900 Kč) přidává dálkové centrální zamykání, vnější lakované kliky a zrcátka, elektrické ovládání oken, čtyři místo dvou reproduktorů, čtyři místo dvou airbagů, lepší čalounění, systém Isofix nebo hlavové opěrky na zadních sedadlech.

Za stejných 199 900 Kč se pětidveřové Aygo prodává i v akční variantě Czech Edition, což značí fešnou oranžovou barvu zvenčí i uvnitř. Zvýhodnění na tuto variantu je nejvyšší (66 000 Kč), pro Terra je to 56 000 Kč.

Volkswagen

Sourozenec Citigo VW Up začíná o třináct tisíc výš než Citigo – na 192 900 Kč. Značí to litrový šedesátikoňový motor a výbavu Take Up!. Disponuje čtyřmi airbagy, Isofixem, moc dalšího ale nehledejte. Základní výbava má jen přípravu pro rádio, chybí klimatizace.

Na druhou stranu, skok na další výbavu Move Up! činí pouze deset tisíc korun a prvky jde dokoupit i samostatně: klimatizace stojí 5 000 Kč, rádio 2 200 Kč, takže i když přibereme obojí, jsme jen stokorunu nad námi stanovenou hranicí dvou set tisíc korun.

Kolik peněz se vejde do auta? Aneb hitparáda podivných otázek z pracovních pohovorů

Kolik peněz se vejde do auta? Aneb hitparáda podivných otázek z pracovních pohovorů

AutaČeská republika
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

27. 6.-Vendula Pokorná