Evropské akcie ve čtvrtek výrazně klesly a umocnily svou ztrátovou sérii

Evropské akciové trhy zakončily čtvrteční obchodování prudkým poklesem. Investoři se obávají druhé vlny koronaviru a ani predikce Fedu jim na optimismu příliš nepřidaly.
Panevropský index STOXX Europe 600 odepsal 4,10 % na 353,07 bodu, britský FTSE 100 klesl o 3,99 % na 6 076,70 bodu, francouzský CAC 40 se snížil 4,71 % na 4 815,60 bodu a německý DAX ztratil 4,47 % na 11 970,29 bodu.
Fed se se svým jednáním trefil do doby, kdy si akciové trhy po rychlém růstu vybírají přestávku a prodlužují pokles. Dále se naopak zlepšuje kondice dluhopisů při poklesu výnosů v Německu.
Americká centrální banka ve středu odhadla, že ekonomika USA letos klesne o 6,5 %. Předpověděla rovněž, že její základní úroková sazba zůstane minimálně do roku 2022 v blízkosti nuly, a slíbila, že bude pokračovat v nákupech aktiv dosavadním tempem.
Výrazně ve čtvrtek oslabovaly akcie automobilek Fiat Chrysler a PSA po zprávě, že jejich plánovaná fúze zřejmě bude čelit vleklému vyšetřování ze strany Evropské komise. Propad zaznamenaly rovněž akcie německé letecké společnosti Lufthansa, která uvedla, že má v současnosti o 26 000 zaměstnanců více, než potřebuje.
Hlavní čtvrteční události na evropských trzích
- Německá letecká společnost Lufthansa se chystá zrušit asi 22 000 pracovních míst, z toho polovinu v Německu. Odpovídá to asi šestnácti procentům pracovní síly. Informovala o tom dnes agentura AFP. Lufthansa, na kterou podobně jako na celé odvětví letecké přepravy doléhají dopady koronavirové krize, ještě na konci dubna předpokládala, že zruší jen přibližně 10 000 pracovních míst.
- Německá ekonomika by letos mohla klesnout o 9,4 procenta. Oživení z nejhorší hospodářské krize od druhé světové války ale bude v příštím roce jen pozvolné a hrubý domácí produkt (HDP) se zvýší jen asi o tři procenta. Odhaduje to přední německý hospodářský institut DIW. Údaje ale platí jen za předpokladu, že se epidemii způsobenou šířením onemocnění Covid_19 podaří dostat pod kontrolu
- Automobilky Fiat Chrysler a PSA čeká vleklé vyšetřování. Podle zdrojů agentury Reuters totiž odmítly nabídnout ústupky, díky kterým by jim evropské antimonopolní orgány povolily plánovanou fúzi za 50 miliard dolarů. Francouzský výrobce automobilů Peugeot chce s italsko-americkou automobilkou vytvořit čtvrtého největšího výrobce aut na světě.
Zdroj: CNBC, Reuters, MarketWatch, ČTK
Aktuality

