US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,23 %
NASDAQ+0,67 %
S&P 500+0,48 %
ČEZ-1,16 %
KB-0,38 %
Erste+0,05 %

6 kroků, které vaši firmu pomohou dostat na výsluní

Marketingový plán je mantra začínajících podnikatelů. Jak ho okořenit a jak posunout celý svůj byznys do těch nejvyšších pater, i když se třeba nedaří hned od začátku? Čím okořenit svoji strategii "tržního útoku"?

Andrej Rády
Andrej Rády
23. 3. 2011 | 12:00

1. Zaměřte se na konkrétního zákazníka

Snažte se vyprofilovat si svého ideálního zákazníka. Každý detail může být důležitý. Čím jasnější představu o svých klientech budete mít, tím lépe můžete vyhovět jejich potřebám.

2. Že by positioning?

Zjistěte, co děláte nejlépe a co nejvíc "potřebuje" váš cílový trh. Někdy je potřeba změnit obal, jindy slogan - zkoušejte to.

Pokud se vám nedaří to zjistit pouhým pozorováním, neváhejte si udělat drobný průzkum, zavolat několika zákazníkům, popovídat si s nimi. A odlište se od konkurence.

3. Seznamovací a poučné materiály

Vezměte své marketingové materiály, webové stránky a podobně, a zaveďte do nich vysvětlovací, poučné prvky.

Každé slovo, heslo a obrázek musí odpovídat vašim cílům, firemní "značce", a především musí komunikovat to, proč si právě vás mají zákazníci vybrat.

4. Nejdřív seznamte, pak prodejte

Nepokoušejte se hned rychle prodávat zboží nebo služby. A nezaměřujte na to ani svůj marketing.

Ideální plakát neprodává, ale dovede zákazníka k vám, protože se chce na něco zeptat, má zájem o informace. Zboží pak prodáte lépe, o službách nemluvě.

5. Buďte v médiích

Asi už jste o tom slyšeli, a taky už vám to jistě někdo vyvracel: Průběžně udržujte a vytvářejte seznam novinářů, kteří pokrývají právě ten byznys, právě ten průmysl, v němž se pohybujete. A snažte se s těmito žurnalisty budovat vztahy.

Pokud pro ně budete zdrojem zajímavých a důvěryhodných informací, máte vyhráno. Stačí pak drobnost - mít v hlavě, na papíře a v "jedničkách a nulách" dost zajímavých témat, která budete nabízet.

6. Stanovte si termíny

Ke všem výše uvedeným bodům připojte poslední, ten nejnáročnější. Všechny kroky si naplánujte a tento plán pokud možno dodržte. Hezké úmysly měly už miliony podnikavých lidí před vámi, ale mnozí ztroskotali na nedostatku disciplíny.

Zdroj: Business Insider

Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

Čím dražší, tím atraktivnější: Popírají některé investice tržní logiku?

10. 9.-Andrej Rády
Ponaučení pro investory