Co Twitter dal: Zelená Čína

Tentokrát něco o marketingu pro veganský ETF, novinkách u Applu, které děsí nejen konkurenci, ale i lidi s trypofobií, o zelené Číně a o splatnosti cenných papírů v rozvaze Fedu.
1. Vegan marketing
ESG je v kurzu. Dokazuje to i skvělý úspěch akcií společnosti Beyond Meat po IPO (i když za poslední měsíc a půl ztratila přes 33 %). Není se co divit, že zde máme nový ETF US Vegan Climate pro vegany, milovníky zvířat a environmentalisty, který nechce investovat do firem ohrožujících zvířata a životní prostředí. Fajn, ale když se vydavatel fondu, firma Beyond Advisors vytasí s tvrzením, že "investor za každých 1 000 investovaných dolarů zabrání financování zabití 13 zvířat každý rok", začíná to vypadat podezřele.
2. Televize a telefony
Apple na úterní tiskovce o novinkách oznámil mimo jiné i cenu za streamovací službu Apple TV+. Akcie společnosti díky tomu posílily. Ne všichni investoři ale byli tak nadšeni. Akcie Netflixu a Disney totiž padly o více než 2 %. Konkurence na trhu bude holt stále silnější a divák si (snad) může gratulovat.
Co se týče nových iPhonů, tak to taková sláva nebude. Lidem se prý nový design nelíbí, u mnohých dokonce vyvolává nepříjemné pocity známé jako trypofobie. Tak to dopadá, když jedním z nejdůležitějších zařízení na telefonu je fotoaparát.
3. Zelená Čína
O Číně jako o zemi, která se nejvíce podílí na opětovném zalesňování, se nedočteme každý den. Ale je to tak. Čína, která z globálního hlediska zaujímá pouze 6,6 % území s vegetací, se podílí na novém zalesňování až z 25 %.
4. Fed a jeho rozvaha
O nafouklé rozvaze Fedu se již napsalo hodně. Graf ukazuje, jak se po deseti letech změnila splatnost cenných papírů, které centrální banka drží díky svým programům kvantitativního uvolňování.