Proč nejít na dubnové Money Expo

Investičních veletrhů není v Česku nikdo dost. V Česku je pro širší investorskou veřejenost občas udělají větší makléřské společnosti jako Fio, XTB, Patria nebo brokerjet ČS, která investorskou konferenci v pravém slova smyslu, včetně pomyslné investiční hvězdy v podobě Alexandra Eldera, udělala párkrát v minulosti. O veletrh pro investory se loni poprvé pokusila s nemastným neslaným výsledkem také nemakléřská Financial Progress Group. Otázkou je zda by měli drobní aktivní investoři vážit cestu do Top Hotelu na pražském Chodově i letos.
Letošní invence pořadatelů je podle oznámené sestavy speakerů (k mání na oficiálním webu veletru) znovu ukrutně nízká. Na seznamu vystupujících najdeme většinou stejná jména jako loni, výjimkou je několik "neuvěřitelně úspěšných" traderů z USA, kteří však ani tam nepatří mezi mediálně vyhledávané burzovní komentátory, místní aktivní investoři o nich většinou slyší poprvé v životě.
Co tradičně pokulhává, je dramaturgie. Mix nasourodých investičních, podnikatelských a ekonomických témat a kvalitativně nevyrovaných vystupujících, kteří podle aktivního pozorování z minulého ročníku většinou chodí okolo horké kaše a nehájí žádný jasný názor, například do čeho přesně investovat nebo jakou stratetegii přesně použít.
Mediální schopnosti a přidaná hodnota pro investory jsou u velké části lidí, kteří na veletrhu Money Expo vystupují, spíše slabší. Ne nadarmo by si jich jinak průběžně všimala větší média.
Celá výstava má jeden základní cíl – nalákat co nejvíce lidí na placené semináře a další poradenské služby pořadatele veletrhu Money Expo společnosti Financial Progress Group, která má blízko ke společnosti Czech Wealth tradera Ludvíka Turka. Ty slíznou všechnu smetanu, a ještě jim to vystavovatelé a návštěvníci zaplatí. Pro ně to byl, a letos nejspíše znovu bude, doslova "homerun".
Ostatní vystavovatelé, snad kromě jisté dávky budování značky, na veletrhu nezískali v podstatě nic. Ani letos není důvod se domnívat, že budou firmy odcházet se stovkami potenciálních zákazníků. Firmy, které byly minulý rok na výstavě, to samozřejmě vědí, ale na Money Expo 2012 paradoxně znovu "vystavují", a to jen z důvodu, že v Česku zatím prostě není větší nabídka zajímavějších a pro byznys přínosnějších akcí.