Křiklouni, kazatelé nebo fomoisti jsou na trzích hodně slyšet, moc vám toho ale neřeknou

Ze všech informací, které se k investorům dostávají, je 99 % šum a jen jedno procento lze označit za skutečně významné, říká Phil Pearlman z Osprey Funds. A to ještě není řeč o kryptoměnách. Jak se s informačním ruchem v investování vyrovnat?
Pearlman dokonce sestavil určitý seznam hlasů, které k investorům denně promlouvají, avšak bez zásadního informačního přínosu. A některým přiřknul skutečně trefné přezdívky.
Influenceři - říkají to, co od nich žádají druzí, výměnou za nějakou formu odměny.
Křiklouni - v největší míře spekulanti snažící se získat dav na svoji stranu.
Kazatelé - velmi rádi mluví a ještě raději se poslouchají.
Vztahovačníci - prakticky vše považují za útok na svoji osobu.
Roztleskávačky - "prodejci" konfirmačních zkreslení.
Humoristé - za všech okolností upozorňují na komické aspekty.
Fomoisté - jejich životní vášní je nabádání k naskakování do rozjetých vlaků.
Hateři - vidí jen negativa, zarytí životní kritici a kverulanti.
Clickbaiteři - často média ženoucí se za co největší sledovaností a čteností.
Phil Pearlman investorům v první řadě radí, aby zapomněli na krátkodobý horizont. "Všechno krátkodobé je spekulace. A spekulace je vždy spojená s kolísavostí. Všechny zaručené informace jsou tak ve skutečnosti šumem," říká.
Lidé investující dlouhodobě podle něj musí v první řadě pracovat na svém vzdělání, ověřovat informace a filtrovat zdroje. Vnímat všechno, co se jen špitne, není v silách nikoho. Často dokonce platí, že čím více informací se snažíme vstřebávat, tím méně toho nakonec víme, protože se ztrácíme v protichůdných vyjádřeních.
"Investoři by měli sledovat dlouhodobé trendy, kritickým uvažováním si vytvořit úzký okruh ověřených relevantních zdrojů a hlavně se příliš nezabývat jednotlivými, byť sebesenzačnějšími výkřiky," radí Pearlman.
Zdroj: Osprey Funds