US MARKETOtevírá za: 13 h 35 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

LVMH má zájem o klenotnictví Tiffany, nabízí 14,5 miliardy dolarů

Francouzská skupina LVMH podala nezávaznou nabídku na převzetí prestižního amerického klenotnictví Tiffany za zhruba 14,5 miliardy dolarů. Informovaly o tom v pondělí firmy, které tak potvrdily zprávy médií. Podle listu Financial Times však Tiffany nabídku pravděpodobně odmítne s tím, že podnik podhodnocuje. Převzetí by bylo největší akvizicí v historii LVMH, jejímž majitelem je nejbohatší Francouz Bernard Arnault, napsala agentura Reuters. Zpráva o nabídce vedla k prudkému růstu akcií Tiffany.

Na zájem společnosti LVMH o klenotnictví Tiffany s cílem expandovat na trhu ve Spojených státech již v sobotu upozornila agentura Bloomberg. "Skupina LVMH ve světle nynějších zvěstí na trhu potvrzuje, že vede předběžné diskuze ohledně možné transakce s Tiffany," uvedla v pondělí firma. Upozornila nicméně, že nelze zaručit dosažení dohody. Neposkytla ani žádné podrobnosti ohledně finančních podmínek případné transakce

Společnost Tiffany následně oznámila, že obdržela od LVMH návrh, ve kterém francouzská firma za každou její akcii nabízí 120 dolarů v hotovosti. To celý podnik ohodnocuje na zhruba 14,5 miliardy dolarů, píše agentura AP. Tiffany nyní podle své zprávy nabídku za asistence externích poradců pečlivě studuje, aby rozhodla o postupu, který bude v nejlepším zájmu podniku i jeho akcionářů.

Tržní hodnota společnosti Tiffany se před zprávou o nabídce na převzetí pohybovala kolem 12 miliard dolarů. Krátce po začátku dnešního obchodování na newyorské burze si však akcie podniku připisovaly zhruba 30 procent a jejich cena přesahovala 128 dolarů.

LVMH je největší luxusní skupinou na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.

Společnost Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává také parfémy, hodinky nebo sluneční brýle balené do ikonických tyrkysově modrých krabiček. Klenoty od Tiffany se proslavily v řadě filmů. K těm nejznámějším patří Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou.

"Firma Tiffany by mohla být zajímavým doplňkem pro LVMH, která má stále rezervy v pokrytí klenotnického trhu," uvedla analytička trhu s luxusním zbožím Deborah Aitkenová ze společnosti Bloomberg Intelligence.

Analytik Rogerio Fujimori z firmy RBC Capital Markets upozornil, že klenotnické zboží patří mezi nejatraktivnější kategorie v luxusním sektoru. "Společnost Tiffany by se pod LVMH stala lepším podnikem a silnějším konkurentem," uvedl rovněž.

Zdroj: ČTK

Americké akcieFrancieFúze a akviziceLuxus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika