Kosmetická Coty je prý blízko převzetí divizí P&G za 12 miliard dolarů

Americká kosmetická skupina Coty vyhrála aukci na koupi tří divizí výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble za zhruba 12 miliard USD. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj.
P&G se rozhodl v rámci programu snižování nákladů prodat část majetku, který nepovažuje za své hlavní aktivity. V aukci nabídla firma divize zboží pro péči o vlasy, parfémů a kosmetiky, včetně značek Wella, Max Factor a CoverGirl.
Coty je druhým největším výrobcem parfémů na světě. Je známá hlavně parfémy se jmény celebrit, včetně Beyoncé, Lady Gaga a Madonny. Její záběr je však široký, od luxusních parfémů pro módní značky jako Bottega Veneta, Calvin Klein a Marc Jacobs po produkty pro péči o pleť prodávané v obchodech Wal-Mart Stores. Vlastní také značku potřeb pro péči o nehty OPI či řasenky Rimmel. Firma, jejíž tržní hodnota je 9,39 miliardy USD, usiluje o rozšíření své nabídky.
Coty se již roky snaží za pomoci akvizic dostat mezi největší značky na trhu spotřebního zboží. Vítězstvím v aukci na divize P&G výrazně posílí svoji pozici na trhu a roční tržby firmy díky novým značkám se téměř zdvojnásobí ze současných 4,6 miliardy USD. Nově firma pronikne do oblasti péče o vlasy. V současnosti mají na celkových tržbách firmy podíl 55 % parfémy, 30 % kosmetika a 15 % produkty pro péči o pleť a tělo.
Zdroj agentury Reuters však upozornil, že dohoda ještě nebyla dokončena. Coty a P&G se ke zprávě odmítly vyjádřit.
Zdroj: ČTK