US MARKETOtevírá za: 7 h 40 m
DOW JONES+0,32 %
NASDAQ+0,02 %
S&P 500+0,09 %
META+0,01 %
TSLA-2,25 %
AAPL-1,17 %

Řeč lidského těla: 4 užitečné lekce

Řada našich projevů chování, ať verbálních, nebo mimických, ovlivňuje naše okolí. V pracovním procesu navíc může chování zcela změnit přístup k práci, náladu v kanceláři nebo oddanost zaměstnanců. Jste-li v manažerské pozici, platí to dvojnásob.

"Základní reakcí člověka na negativní podnět jsou negativní gesta. Pokud je člověk ve vedoucí pozici, musí se naučit své chování ovládat. Musí se naučit rozpoznávat, kdy reagovat pozitivně, a kdy naopak negativně," říká Carol Goman, poradkyně z Dilenschneider Group, společnosti, která se zabývá komunikací.

Jak se chovat ve vedoucí pozici? Co vám může pomoci v komunikaci se zaměstnanci?

1. Kdo se nedívá, neposlouchá

Každý si v duchu řekne, že dokáže vnímat, i když sleduje jinou věc. Ale dívat se do mobilu nebo si dělat kávu, zatímco se váš zaměstnanec potí a snaží se s vámi komunikovat, je vrchol neslušnosti. Ani vůči zaměstnancům si něco takového nemůžete dovolit.

"Pokud chce mít šéf firmy spokojené zaměstnance, kteří si svého nadřízeného váží, měl by při každém kontaktu s nimi udržovat oční kontakt," říká Carol Goman. Takové chování ujistí zaměstnance, že máte zájem o to, co říkají.

Záleží samozřejmě na situaci. Manažerská pozice je zcela odlišná od běžného zaměstnání. Pokud spěcháte na schůzku nebo máte v hlavě důležité věci, je přípustné "odbýt" zaměstnance pohledem jinam. Měl by to pochopit a přijít za vámi později.

2. Nepodceňujte gesta

Přemýšlejte o gestech, která děláte každý den. Například když je vám zima, zkřížíte ruce, když vás někdo pustí na silnici, poděkujete lehkým pokynutím ruky.

Právě tato gesta, ve většině případů téměř nevědomá, mohou mít v práci zcela jiný význam, než jaký zamýšlíte.

Lidé musejí pochopit sílu a dopad gest, která jsou nedílnou součástí jejich chování. Pokud se na poradě zeptáte zaměstnanců, zda nemají nějaké dotazy a zkřížíte u toho ruce, vypovídá to o vás, že vlastně žádné otázky nechcete slyšet. Uzavíráte se před společností. A takových příkladů jsou desítky.

3. Přiměřená vzdálenost

Pokud jste někdy cestovali přeplněným pražským metrem, víte, co znamená narušení osobního prostoru. Tento pocit by neměl mít nikdo na pracovišti.

"Čím blíže stojíme svému zaměstnanci, tím více ho znervózňujeme. V práci je na tento prostor háklivý téměř každý. To, co platí v rodině nebo mezi přáteli, kdy se přiblížíme bez problémů na několik centimetrů, neplatí mezi kolegy," dodává Carol Goman.

Pro každodenní pracovní styk se doporučuje udržovat vzdálenost od jednoho do tří metrů. To by měl být pro každého zaměstnance i šéfa ideální prostor ke komunikaci.

4. Úsměv vždy a všude

Existuje několik celosvětově známých mimických gest, například pro radost, zlobu nebo překvapení. Během rozhovoru s kolegy v práci vás může rozhodit jakákoli jejich narážka či nápad. Držte své mimické svaly pod kontrolou, vyslechněte si pečlivě vše, co vám chce dotyčný sdělit, a reagujte především slovně.

Mimický projev zloby nebo překvapení si nechte pro sebe.

Jediným žádaným projevem je úsměv. Působí příjemně a dodává lidem, kteří s vámi chtějí mluvit, pocit jistoty a uvolnění.

Zdroj: Fins.com

Zaměstnání
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika