Nestlé zvýšila tržby, kvůli Asii však zaostala za odhady

Švýcarská společnost Nestlé, která je největším světovým výrobcem potravin a nápojů, za první tři čtvrtletí letošního roku zvýšila tržby o čtyři procenta na 68,4 miliardy švýcarských franků. Analytici však čekali příznivější výsledek. Firma uvedla, že doplácí na klesající ceny svých výrobků v Evropě a slabší zůstává také odbyt na rozvíjejících se trzích.
Analytici v anketě agentury Reuters předpokládali, že tržby budou ještě o 900 milionů franků vyšší.
V Evropě, která se snaží vypořádat s důsledky hospodářské krize, se potravinářské společnosti, jako je Nestlé či Unilever, vyrovnávají s neochotou lidí utrácet. Zpomalení poptávky ale zaznamenaly i na mnoha mladých trzích. V případě Nestlé růst tržeb v Asii, Oceánii a v Africe za devět měsíců dosáhl 6,9 %, což je oproti prvnímu pololetí zrychlení o 0,3 procentního bodu.
Nestlé vyrábí širokou škálu produktů, které jsou známé po celém světě. Vedle čokoládových tyčinek KitKat jsou to například i polévky Maggi nebo káva Nescafé. Ze letošní rok by firma chtěla dosáhnout organického růstu o pět procent. Organický růst nezahrnuje vliv nových akvizic a prodej majetku.
Zdroj: ČTK
Aktuality
