Nejprodávanější prémiovou značkou zůstalo loni BMW

BMW zůstalo i přes čtyřprocentní pokles nejprodávanější prémiovou značkou v Česku. Druhý skončil tradiční rival Audi a třetí Mercedes. I tyto značky zaznamenaly pokles. Vyplývá to z informací firem.
BMW se podle generálního ředitele českého zastoupení Josefa Reitera dařilo lépe než celému trhu, který klesl o pět procent. Podíl značky se tak zvýšil na 2,3 %. Naopak Audi, která trh vedla do roku 2011, loni klesly prodeje o 14 % na 3 289 aut a tržní podíl ztratila.
Obecně pokles zaznamenaly všechny prémiové a luxusní značky. Například registrace nových Ferrari klesly o 23 %, u Porsche byl pokles 30% a u Maserati nebo Rolls-Royce prodej klesl o polovinu.
U BMW byl největší zájem o řadu 3, následovanou pětkovou řadou. Přibližně devět prodaných vozů z deseti mělo vznětový motor a přes tři čtvrtiny pohon všech kol xDrive. Audi nejvíce bodovala s modely A3 a A6.
Zdroj: ČTK
Aktuality
