Říjnový index spotřebitelské nálady GfK v Německu zaostal za odhady

Index dosáhl -1,6 bodu po -1,7 bodu v září, čekalo se ale zlepšení na -1 bod.
Spotřebitelská důvěra v Německu se zvyšuje, její růst je však pomalejší, než se předpokládalo. Vyplývá to z údajů institutu GfK, které tak podkopávají naděje, že výdaje domácností zajistí rychlé oživení německé ekonomiky.
Výzkumný pracovník GfK Rolf Bürkl uvedl, že spotřebitelská nálada v Německu se stabilizovala navzdory současnému vzestupu počtu nových případů nákazy koronavirem a rostoucí hrozbě nových restriktivních opatření. "Vypadá to, že rozsáhlá opatření na podporu spotřebitelů a podniků jsou těmi správnými kroky, které Německu pomohou dostat se z nejhorší recese v poválečné historii," dodal.
Německá vláda představila řadu opatření, která mají zmírnit negativní dopady koronavirové krize na ekonomiku. Rozhodla se například na půl roku snížit daň z přidané hodnoty a poskytnout rodinám jednorázový příspěvek 300 eur na každé dítě.
Německá ekonomika ve druhém čtvrtletí v důsledku koronavirové krize klesla o rekordních 9,7 %. Institut Ifo nicméně tento týden zlepšil výhled hospodářského vývoje pro celý letošní rok. Nově očekává, že hrubý domácí produkt se letos sníží pouze o 5,2 %, zatímco dříve počítal s propadem o 6,7 %. Německo je největší ekonomikou v Evropě a největším obchodním partnerem České republiky.
Zdroj: Investing.com, ČTK
Aktuality
