Jak (ne)naletět na vysoce koncentrovaném akciovém trhu?

Investujte do akcií z amerického sektoru cyklické spotřeby, křičí graf burzovně obchodovaného fondu Consumer Discretionary Select Sector SPDR. Křivka ETF se razantně vyšvihla nad úroveň rezistence. Jenže signál, který vysílá, vlastně nic neříká.
Jak upozorňuje autor finančního blogu The Rotation Report vystupující pod přezdívkou Aaron, vývoj je dán vysokou koncentrací sektoru, kdy váhu přes 42 % mají ve zmíněném ETF akcie Amazonu (23,26 %) a Tesly (19,02 %). Odhlédněme přitom od otázky správnosti zařazení Amazonu do tohoto odvětví. Stačí se podívat na pár jiných grafů a situace se jeví docela jinak.
Třeba akcie karetních společností Visa a Mastercard, které mají tendenci odrážet ochotu spotřebitelů utrácet, se nedávno svezly pod 200denní klouzavý průměr.
Subsektor restaurací - v ETF Consumer Discretionary Select Sector SPDR jsou například akcie McDonald's, Starbucks, Chipotle Mexican Grill, Yum! Brands, Domino's Pizza nebo Darden Restaurants - setrvává v trendovém kanálu, nyní je navíc u jeho spodní linie.
A ani dílčí sektor cestování a turismu - v ETF Consumer Discretionary Select Sector SPDR zastoupený například akciemi Booking Holdings, Airbnb, Marriott International, Hilton Worldwide Holdings, Royal Caribbean Group, Carnival, Expedia Group či Norwegian Cruise Line Holdings - nevysílá nákupní signál, když se ceny v něm zahrnutých akcií vyvíjejí víceméně do strany.
"Ne že by sektor cyklické spotřeby byl na odpis, některé akcie v něm zastoupené vykazují dobrou výkonnost a mají slibné vyhlídky. Upozorňuji ale na to, že spoléhat se na jediný graf, byť v minulosti relevantní, s sebou nese velkou míru rizika," píše autor blogu The Rotation Report.
Zdroj: The Rotation Report