3 kroky k maximalizaci pracovního výkonu podle Warrena Buffetta

Bude to znít paradoxně, ale podle legendárního investora Warrena Buffetta toho člověk nejvíce udělá tehdy, když toho nedělá příliš. Sám Buffett údajně 80 % času věnuje čtení a přemýšlení a jen 20 % času klasickým manažerským aktivitám.
Mike Flint, který pro Buffetta deset let pracoval jako pilot, vzpomíná, jak spolu jednou diskutovali o profesních prioritách. "Warren Buffet během rozhovoru navrhl, abych si udělal jednoduchý úkol. Nejdříve jsem měl na papír napsat 25 věcí, kterých bych rád dosáhl. Pak jsem z nich měl vybrat pět nejdůležitějších. A nakonec mi řekl, abych těch zbylých dvacet zařadil na seznam věcí, kterými se nebudu za žádných okolností zabývat, dokud nesplním všechno ze seznamu pěti nejdůležitějších cílů," říká.
Warren Buffett při zacházení s časem vychází mimo jiné ze zjištění, že 80 % celkových výsledků zajišťuje obvykle jen 20 % vykonávaných činností. I proto je podle Věštce z Omahy nejefektivnější zaměřit se právě na takzvané jádrové činnosti a jim se věnovat naplno.
A co ještě můžete udělat pro zvýšení své efektivity v práci?
- Dělejte si seznamy úkolů. Práci je potřeba si organizovat. Bez seznamu úkolů dříve nebo později na něco důležitého zapomenete.
- Plňte úkoly podle jejich důležitosti. Nejdříve pracujte na tom, co je objektivně nejdůležitější. Po ránu má navíc člověk nejvíce energie, takže se dokáže se složitými úkoly vypořádat snadněji a rychleji.
- Naučte se říkat ne. V první řadě musíte splnit své úkoly. Teprve když budete mít čistý stůl, můžete pomáhat kolegům. Slovo ne nevnímejte jako nezdvořilost.
- Nedovolte, aby vás ovlivňoval stres. Snažte se plnit úkoly s předstihem, abyste se příliš často nedostávali do časové tísně. Někomu práce pod tlakem vyhovuje, většina lidí pak ale dělá zbytečné chyby.
Zdroj: medium.com