Co nás o byznysu naučily naše maminky

V květnu jsme oslavili Den matek, a proto není od věci podívat se blíže na to, jaké nám naše maminky daly rady do života. Většinu z nich lze totiž chápat jako skvělé rady podnikatelům.
1. "Zvládneš cokoli, když budeš chtít!"
Jen malé procento matek by nejspíš o generaci dříve svým dětem radilo, aby se staly podnikateli. Jejich snem bylo, aby se jejich dcera stala lékařkou a syn třeba inženýrem.
Stále více matek dává svým dětem spíše za příklad Steva Jobse než například prezidenta Obamu. Maminka nepochybuje o tom, že můžete dokázat nemožné a jste předurčeni k úspěchu! Přesně tento typ podpory vám pomůže překonat prvotní obavy při zakládání firmy.
2."Jedno šlápnutí vedle ještě nic neznamená!"
I když uděláte v podnikání chybu (a ne jednou), maminka bude stát za vámi. Poučí vás, že si z toho nemáte nic dělat, a dodá vám sebevědomí, abyste se s neúspěchem dokázali "poprat" a nevzdávali se.
Můžete jí děkovat za to, že ve vás vzbudila nejdůležitější vlastnost úspěšných podnikatelů: nezdolnost.
3. "Dočkej času jako husa klasu!"
Lekce trpělivosti je tím nejdůležitějším, čemu se zakladatelé malých firem musejí naučit. Většina úspěchů přichází po sedmi až deseti letech. Představa rychlé cesty k bohatství je utopie. Mnozí podnikatelé jsou bohužel příliš netrpěliví, a proto začnou uvažovat v delším horizontu, až když se jednou (nebo dvakrát) spálí.
Pozor na to, abyste si tuto radu nevyložili špatně a nezůstali pasivní. Nečinnost vám úspěch nezajistí – musíte jít a konat.
4. "Buď všude včas!"
Dochvilnost a schopnost vypracovat zadané úkoly ve stanoveném čase jsou pro podnikatele zásadní. To, co děláte vy, budou dělat i vaši zaměstnanci. Pokud pro ně nebudete vzorem, nemůžete od nich očekávat vyšší produktivitu.
5. "Nevymlouvej se na bolení bříška!"
Převedeno na byznys: pokud nebudete mít své výsledky pod kontrolou, můžete si alespoň dát pozor na to, jak neúspěch zdůvodníte. Ze svých chyb se poučte, abyste nepropásli další šanci na úspěch.
6. "Dělej, co tě baví. Odměna se dostaví!"
Neměli byste dělat věci jen kvůli penězům. Je samozřejmé, že bez nich to v podnikání nejde, ale stejně tak neuděláte díru do světa, když nebudete pro věc dostatečně "zapálení".
Zdroj: Openforum.com