Internetová minuta (model 2016): Nesnažte se, to nestihnete ani za rok

Více, rychleji, hustěji, v lepším rozlišení. V kanceláři, na pláži, na dálnici, v jeskyni, v posteli, při sexu, před sexem i po něm. O sportu, počasí, trzích, vaření i politice. Internet milujeme, internet potřebujeme, na internetu pracujeme. Internet nás má v hrsti. A hned tak nás nepustí.
Velká čísla mají tu (ne)výhodu, že si mnohdy ani nedokážeme pořádně představit. Když Slavie porazí Spartu, bývá to o gól, takže největší počty vzniknou, když se snažíte vzpomenout, kdy se podobně pěkná věc stala naposledy. Když půjčíte kamarádovi pět tisíc, pořád se to celkem dobře počítá i vymáhá. Pět miliard ve státním rozpočtu celkem hravě nabere na vidle každý lepší chovatel čápů. Ale pak jsou tady čísla nepřístojná, pro svou velikost těžce uchopitelná, hovorově řečeno nesmyslná. K nim patří třeba řecké dluhy, vzdálenosti nejbližších teoreticky obyvatelných planet v jiných galaxiích nebo počty milenek a milenců Micka Jaggera.
Do kategorie astronomicky vysokých cifer se v posledních letech zařadily údaje o tom, co všechno stihneme provádět na internetu. Co na tom, že bychom mohli dělat něco jiného, neuronů na to máme habaděj. A proto i letos vznikla statistika toho, kolik se za minutu (dále si násobte šedesáti, ať získáte hodinovou představu) v průměru na internetu zhlédne videí, odmítne seznámení, vylije srdcí a podobně. Server Visual Capitalist se zaměřil na oblasti, které lze tak či onak chápat jako byznys (nezapomínejme, že co stránka na běžném webu a v běžném prohlížeči, to jedna nebo vícero reklamních ploch).
- Google zpracuje 2,4 milionu vyhledávaných výrazů.
- 701 389 lidí je přihlášeno na Facebooku.
- Amazon prodá zboží za 203 596 dolarů.
- Na Netflixu je celkem zhlédnuto 69 444 hodin materiálu (moc hezká slovní úloha: jak to za minutu lze zvládnout?).
- Je posláno 150 milionů e-mailů.
- Přes Uber je domluveno 1 389 jízd.
- Na Snapchatu se objeví 527 760 nových fotek.
- Z App Storu je staženo 51 tisíc aplikací.
- Vznikne přes 120 nových profilů na LinkedInu.
- Stihne se 1,04 milionu krátkých videosmyček na Vine (to jsou v grafice ty "vine loops").
- Na Twitteru nestihnete většinu z 347 222 nových tweetů.
- Na Instagramu vám mezi prsty proteče zábava ve 28 194 nových postech.
- Hudba je nesmrtelná, na Spotify se za minutu uposlouchá 38 052 hodin (snad i na toho Jaggera kousek zbude).
- Na Tinderu se "svajpne" celkem 972 222 stránek (zájem vs. nezájem trvá vážně chvilku).
- Na YouTube se přehraje 2,78 milionu videí.
- Přes WhatsApp si lidé pošlou 20,8 milionu vzkazů.
Co to znamená? Že to všechno je někde na serverech, že cloud dávno není jen ten blahý výsledek kouření vodní dýmky a že "big data" nemohou nebýt prioritou pro největší firmy na světě. A je to také jednoduchá a někdy i celkem zábavná možnost pro nás všechny, abychom na světě zanechali alespoň nějaký otisk (byť většinou hlavně sledujeme stopy těch ostatních). Průšvih je, když to někdo vezme doslova, ať už psanou, mluvenou, nebo třeba zpívanou formou (všechny mám tu čest průběžně zkoušet), ale nemá na to, a to ať už vzdělání, myšlenky či talent. Opravdovými poraženými jsou ale ti, kdo na to skočí a tak často skloňovaný a adorovaný "obsah" absorbují (správně řečeno konzumují; ono snad ani není lepší slovo). O velkých datech se následně nad duchovní záchodovou mísou dá mluvit jen stěží.
Pokud jste dočetli až sem, gratuluji a jedním dechem se omlouvám. Za odměnu si pusťte svou novou oblíbenou písničku. Jsou to kamarádi z jiných kanceláří a taky zanechávají stopu. A celkem k věci, i když na to jdou jinak.
Aktuality
