US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,63 %
NASDAQ+0,47 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+2,84 %
KB+0,40 %
Erste+0,06 %

American Outdoor osamostatní svoji zbrojní divizi Smith & Wesson

Společnost American Outdoor Brands Corp. se rozdělí ve dvě veřejně obchodované společnosti. Od výroby zboží pro venkovní použití a příslušenství pro zbraně oddělí výrobu samotných střelných zbraní značky Smith & Wesson. Výrobci zbraní v USA se ocitli pod tlakem, neboť obchodníci omezují prodej střelných zbraní po incidentech se střelbou ve školách i jinde, které kvůli rostoucímu počtu obětí vyvolaly celonárodní debatu o kontrole zbraní, napsala agentura Reuters.

Redakce IW
Redakce IW
14. 11. 2019 | 10:36
Zbraně

Druhý největší výrobce střelných zbraní v USA změnil v roce 2017 jméno z původního Smith & Wesson Holding a koupil menší značky outdoorového zboží, aby snížil závislost na prodeji zbraní, které mají hlavní podíl na jeho tržbách. V plánu na rozdělení není firma sama. Menší konkurent Vista Outdoor letos prodal své značky zbraní Savage Arms a Stevens za 170 milionů USD (3,9 miliardy Kč).

Rozdělení by mělo být dokončeno v druhé polovině příštího roku. Po dokončení by zbrojní firma měla mít název Smith & Wesson Brands Inc. Outdoorové aktivity dál ponesou název American Outdoor Brands, spadat do nich bude vybavení pro kempování či výroba loveckých nožů. Současní akcionáři skupiny American Outdoor Brands budou vlastnit podíl 100 procent v každé z obou rozdělených společností.

Akcie American Outdoor Brands ztratily více než třetinu své hodnoty od vrcholu trhu z doby těsně před zvolením Donalda Trumpa prezidentem. Zájemci o zbraně se předzásobili v očekávání vítězství demokratů, u kterých se předpokládalo, že zpřísní předpisy o držení zbraní. Místo toho zůstal v odvětví nadbytek zásob. Spolu se slabou poptávkou tak museli výrobci zbraní začít propouštět a nabídnout výrazné slevy, což mělo dopad na jejich zisk a tržby.

Tržby American Outdoor za loňský fiskální rok do konce dubna klesly na 638 milionů USD z více než 900 milionů o tři roky dříve, přestože firma se snažila rozšířit své podnikání a koupila firmy vyrábějící příslušenství pro zbraně a outdoorové zboží. Tyto aktivity mají nyní na celkových tržbách zhruba čtvrtinový podíl.

Tržby divize zbraní činily loni 478,5 milionu USD. Tržby divize doplňků a outdooru 159,8 milionu USD.

Zdroj: ČTK

Spojené státy americké (USA)Zbraně
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

Akciové tipy na prázdniny, na které v mainstreamu nenarazíte

27. 6.-Vendula Pokorná