Výrobce sportovních potřeb Puma se ve druhém čtvrtletí propadl do ztráty

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma se v letošním druhém čtvrtletí propadl do ztráty 96 milionů eur po zisku 50 milionů eur před rokem. Jeho tržby výrazně klesly v důsledku koronavirové krize.
"Letošní druhé čtvrtletí bylo nejobtížnějším čtvrtletím, jaké jsem kdy zažil," uvedl šéf podniku Björn Gulden. "Virus, který způsobil uzavření 85 % všech maloobchodních aktivit v oblasti sportu a módy, je zkušeností, kterou jsem nikdy neočekával," dodal.
Čtvrtletní tržby podniku se meziročně propadly téměř o třetinu na 831 milionů eur. "Čtvrtletí začalo dubnovým poklesem tržeb o 55 %. V květnu přišlo zlepšení, pokles však stále činil silných 38 %. Skutečný pokrok přišel v červnu, kdy tržby klesly 'jen' o šest procent," uvedl Gulden.
Firma upozornila, že kvůli přetrvávající nejistotě kolem koronaviru nemůže poskytnout spolehlivý finanční výhled pro celý letošní rok. "Ačkoli se obchody ve druhém čtvrtletí vyvíjely o něco lepe, než jsme předpokládali, nejistota zůstává velmi vysoká," uvedla. Dodala nicméně, že do konce letošního roku počítá s oživením trhu.
"Očekává se, že odvětví sportovních potřeb bude po krizi v silné pozici. Lidé již nyní začali více sportovat všude, kde je to možné, a to i za obtížných podmínek. Existuje řada známek toho, že zdraví a sport se stanou ještě důležitějšími než dříve," upozornila firma.
Aktuality
