US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,54 %
NVIDIA-2,47 %

5 nejhodnotnějších značek na světě: Technologie vedou, ale extrémní vliv má jen Google

Nejhodnotnější značkou na světě je Apple s hodnotou 87 miliard USD. Za ním následuje jeho hlavní konkurent Samsung. Nejvlivnější (nejlépe rozeznatelnou) je značka Ferrari. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Brand Finance.

Redakce IW
Redakce IW
18. 2. 2013 | 17:00
Apple

Apple měl loni extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard USD na více než 600 miliard USD, ale pak opět klesla na 400 miliard USD. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem, ten se jí nebezpečně přibližuje. Hodnota značky Apple podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 %, hodnota značky Samsung ale vzrostla o 54 %. Samsung se tak vyšplhal ze šesté na druhou pozici.

Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako jsou čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele jako vliv značky a věrnost.

Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce Fiat. Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám. Italský výrobce sportovních aut Ferrari vykázal loni rekordní výsledky. Čistý zisk společnosti se zvýšil o 17,5 % na 244 milionů eur a tržby o 8 % na 2,43 miliardy eur. Prodej aut se loni zvýšil o 4,5 % na 7 318 vozů.

Čtyři z pěti nejhodnotnějších firem světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru Google, který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.

Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších firem světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech 500 firem. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněny 28. února.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)AppleBrandy a značky
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio