US MARKETOtevírá za: 11 h 45 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Nejcennější značkou světa je Apple, dlouhodobý lídr Coca-Cola až třetí

Coca-Cola přišla po třinácti letech o pozici nejcennější značky světa. Tento nápojový gigant letos v žebříčku sestavovaném konzultační společností Interbrand přeskočili američtí technologičtí giganti Apple a Google.

Coca-Cola se v čele držela od roku 2000, kdy se začal tento žebříček zveřejňovat. V první pětce skončily ještě dvě další technologické firmy, a to IBM a Microsoft.

  1. Apple, 98,32 miliardy USD (+28 %)

  2. Google, 93,29 miliardy USD (+34 %)

  3. Coca-Cola, 79,21 miliardy USD, (+2 %)

  4. IBM, 78,81 miliardy USD, (+4 %)

  5. Microsoft, 59,55 miliardy USD, (+3 %)

  6. GE, 46,95 miliardy USD, (+7 %)

  7. McDonald's, 41,99 miliardy USD, (+5 %)

  8. Samsung, 39,61 miliardy USD, (+20 %)

  9. Intel, 37,26 miliardy USD, (-5 %)

  10. Toyota, 35,35 miliardy USD, (+17 %)

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD. Meziročně hodnota značky stoupla o 28 %. Ještě v roce 2011 byl přitom výrobce iPhonů a iPadů na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, konkrétně o 129 %.

Mezi největší skokany se letos zařadily společnosti Facebook a Google. Hodnota značky Facebooku se zvýšila o 43 % a posunula se na 52. z 69. příčky. Hodnota druhého Googlu se zvýšila o 34 %.

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na osmé příčce. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz, který obsadil 11. pozici, za ním je hned BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, která ale zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota snížila o 65 %. Nokia se tak propadla na 57. příčku z loňské 19. pozice.

Z nových značek se nejvýše letos ocitla mediální značka Discovery, která je na 70. pozici. Mezi nováčky v žebříčku jsou dále značky Duracell a Chevrolet.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek (14). Technologický sektor má v žebříčku 11 značek a dalších pět jsou značky elektroniky. Vysoké zastoupení mají rovněž značky z odvětví finančních služeb.

Pokles hodnoty v nejnovějším žebříčku zaznamenalo 14 značek. Nejhůře dopadla Nokia.

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují ty ze Spojených států, kterých je celkem 54. Z Evropy je 31 značek (z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska). Zbývající značky jsou z Japonska, Jižní Koreje, Kanady a Mexika.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Zdroj: ČTK

Alphabet (Google)AppleBrandy a značkyCoca-ColaSamsung
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa