US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

ČAF: Na český trh míří 40 nových značek

Na český trh plánuje na bázi franšízy vstoupit téměř 40 značek, mezi nimi francouzská módní značka Sud expres, prodejce oblečení Cipo&Baxx nebo The Cheesecake Shop.

Redakce IW
Redakce IW
15. 10. 2013 | 11:15
Česká republika

Jde o značky z Francie, Austrálie, Polska a USA podnikající převážně v oblasti módy, domácí péče, vitamínových produktů, trendových doplňků do domu či kancelářských potřeb. ČTK o tom informovala Česká asociace franchisingu (ČAF).

O český trh mají zájem franšízové řetězce poskytující služby v oboru domácí péče BrightStar Care, polské prodejny oblečení Cipo&Baxx a vitamínových produktů Vitamin Shoppe. Z Francie plánují expanzi módní značky Sud expres a Mim a také diskontní samoobslužný řetězec s kancelářskými potřebami Bureau Vallée.

Do ČR míří také specialista na výrobu dortů The Cheesecake Shop z Austrálie. "V současné době provozuje 198 obchodů, které dosahují ročních tržeb 1,8 miliardy korun a ročně prodají přes čtyři miliony dortů. V České republice hledá master franšízanta pro rozvoj tohoto úspěšného konceptu," uvedla výkonná manažerka ČAF Petra Ritschelová.

Do Česka má zájem vstoupit také maloobchodní prodejce mobilních telefonů a spotřební elektroniky RadioShack nebo prodejce streetwearového oblečení USA Sports.

Podle prezidenta ČAF Jana Gondy mají velké šance uspět na tuzemském trhu například koncepty v oblasti domácí péče o seniory. "Tím jak nám populace stárne, tak potřeba těchto služeb je čím dál větší. Pokud se koncept dokáže vyrovnat s místní legislativou, tak je to určitě část trhu, která má velkou budoucnost," uvedl Gonda.

Mezi téměř 40 zájemci o vstup na český trh je nejvíce fastfoodů. ČAF již v květnu oznámila, že na český trh míří deset velkých amerických řetězců restaurací a provozoven rychlého občerstvení. Mezi nimi jsou Church’s Chicken, Dairy Queen, Papa John's Pizza nebo Denny's.

Zdroj: ČTK

Brandy a značkyČeská republika
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio