ČAF: Na český trh míří 40 nových značek

Na český trh plánuje na bázi franšízy vstoupit téměř 40 značek, mezi nimi francouzská módní značka Sud expres, prodejce oblečení Cipo&Baxx nebo The Cheesecake Shop.
Jde o značky z Francie, Austrálie, Polska a USA podnikající převážně v oblasti módy, domácí péče, vitamínových produktů, trendových doplňků do domu či kancelářských potřeb. ČTK o tom informovala Česká asociace franchisingu (ČAF).
O český trh mají zájem franšízové řetězce poskytující služby v oboru domácí péče BrightStar Care, polské prodejny oblečení Cipo&Baxx a vitamínových produktů Vitamin Shoppe. Z Francie plánují expanzi módní značky Sud expres a Mim a také diskontní samoobslužný řetězec s kancelářskými potřebami Bureau Vallée.
Do ČR míří také specialista na výrobu dortů The Cheesecake Shop z Austrálie. "V současné době provozuje 198 obchodů, které dosahují ročních tržeb 1,8 miliardy korun a ročně prodají přes čtyři miliony dortů. V České republice hledá master franšízanta pro rozvoj tohoto úspěšného konceptu," uvedla výkonná manažerka ČAF Petra Ritschelová.
Do Česka má zájem vstoupit také maloobchodní prodejce mobilních telefonů a spotřební elektroniky RadioShack nebo prodejce streetwearového oblečení USA Sports.
Podle prezidenta ČAF Jana Gondy mají velké šance uspět na tuzemském trhu například koncepty v oblasti domácí péče o seniory. "Tím jak nám populace stárne, tak potřeba těchto služeb je čím dál větší. Pokud se koncept dokáže vyrovnat s místní legislativou, tak je to určitě část trhu, která má velkou budoucnost," uvedl Gonda.
Mezi téměř 40 zájemci o vstup na český trh je nejvíce fastfoodů. ČAF již v květnu oznámila, že na český trh míří deset velkých amerických řetězců restaurací a provozoven rychlého občerstvení. Mezi nimi jsou Church’s Chicken, Dairy Queen, Papa John's Pizza nebo Denny's.
Zdroj: ČTK