US MARKETZavírá za: 0 h 51 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

8 kroků na cestě k ideálnímu profilu na LinkedInu

Ještě před dvaceti lety by většina z nás při hledání nového zaměstnání jako první otevřela některé z regionálních novin. Před deseti lety bychom se již soustředili spíše na specializované internetové servery. V několika posledních letech se ale obracíme stále častěji také na LinkedIn. Jak na sebe na největší profesní sociální síti na světě upoutat pozornost a vystoupit z unifikované profilové šedi?

Podle nedávného amerického průzkumu se na profesních sociálních sítích aktivně pohybuje až 94 % personalistů. Jenom na LinkedInu má přitom vlastní profil více než 260 milionů uživatelů, z toho podle odhadů kolem 500 tisíc Čechů. Šance, že si vás lidé hledající nové zaměstnance všimnou, tak na jednu stranu sice není nikterak malá, na druhou stranu se ale váš profil může mezi tisíci dalších ztratit. Následujících osm rad udělá z obyčejné internetové vizitky výkladní skříň vaší pracovní kariéry.

1. Profilová fotografie

Na fotografii musí být vaše tvář. Vyhněte se fotkám domácích mazlíčků nebo přírodních scenérií. Vyberte snímek, na kterém jste upravení, a chcete-li hned na začátku získat několik plusových bodů, zvolte takový, na němž se přirozeně usmíváte. Obloukem se naopak vyhněte fotografiím s příliš výrazným líčením nebo křečovitým výrazem.

Zapamatujte si, že lidé si lépe než jména pamatují tváře. Není nezbytně nutné, abyste jako profilovou fotografii použili tu, na které na sobě máte luxusní oblek a dokonalý účes. Důležité je, aby o vás něco vypovídala. Nosíte rádi košile, nebo naopak trička? Chybu neuděláte ani jedním, jen si dejte pozor, aby bylo vaše oblečení čisté a vyžehlené. Na profilové fotografii z vás jednoduše musí vyzařovat nejen sebejistota, ale i pohoda.

2. Profesionální motto

Neomezujte se na jednoslovný popis své aktuální pracovní pozice, jak to dělá většina uživatelů. Do tohoto pole, jež se zobrazuje hned pod vaším jménem, můžete vepsat až 120 znaků. Nezapomínejte, že LinkedIn je ve své podstatě fulltextový vyhledávač, který výsledky vyhledávání generuje pomocí zadaných klíčových slov. Pokuste se proto na profesionální motto nahlížet jako na reklamu, která vás má prodat.

3. Souhrn

Sekce "Souhrn" je podle personalistů bezesporu tím nejzásadnějším vylepšením, se kterým LinkedIn dosud přišel. Vkládat můžete fotografie ve vysokém rozlišení, infografiku své pracovní kariéry nebo vlastní videoprezentaci. Vyplatí se také neotřelé shrnutí hlavních dovedností nebo dosažených cílů.

Souhrn je po fotografii, jménu a profesionálním mottu tím prvním, na co se uživatelé LinkedInu zaměří. Je proto důležité, abyste si svým krátkým představením získali jejich pozornost a přesvědčili je, že váš profil je jiný, zajímavější. Pokud se nebojíte experimentovat, můžete tuto sekci nazvat "Co v mém životopisu nenajdete" a koncipovat ji například jako krátký příběh jednoho dílčího pracovního úspěchu, na který jste nejvíce pyšní.

4. Pracovní zkušenosti

Tento oddíl je srdcem vašeho linkedinového profilu stejně jako v případě klasického životopisu. Zde svým potenciálním zaměstnavatelům předkládáte obraz své profesní kariéry včetně popisu postů, na kterých jste působili.

Chcete-li, aby váš profil skutečně zaujal, neomezujte se v žádném případě jenom na poslední zaměstnaní. Dejte si tu práci a podělte se se svým okolím o všechny posty, které jste dosud zastávali. Nikdy nevíte, jaká zdánlivá maličkost se může v očích některého personalisty či headhuntera proměnit v jedinečnou konkurenční výhodu.

5. Dovednosti a odbornosti

Po seznamu pracovních zkušeností se jedná pravděpodobně o nejdůležitější součást vašeho linkedinového já. Důležitý nicméně není pouze samotný výčet dovedností a schopností, ale především jejich potvrzení od nadřízených, podřízených, spolupracovníků či spokojených zákazníků a klientů.

Buďte aktivní a nebojte se lidi ze svého okolí o potvrzení konkrétní dovednosti požádat. Na druhou stranu se ale vyhněte přílišné horlivosti a nikdy nežádejte několik nejbližších kolegů o hromadné potvrzení všech svých předností. Pokud byste tak učinili, stal by se celý váš profil v očích personalistů účelovým, zmanipulovaným a nedůvěryhodným. Místo toho zkuste na pracovišti požádat vždy jednoho kolegu či jednu kolegyni o potvrzení jedné dovednosti a slibte jim, že totéž učiníte na jejich profilu. Široce diverzifikovaný seznam "garantů" vašich schopností má na trhu práce cenu zlata.

6. Skupiny

Na LinkedInu se aktuálně můžete zapojit do více než 1,3 milionu různých skupin, ve kterých se ve virtuálním prostoru setkávají lidé se stejnými zájmy či lidé pracující ve stejném odvětví. Pro začátek si vyhledejte minimálně skupinu vysoké školy, kterou jste vystudovali, a pokuste se aktivně zapojit do probíhající konverzace. Poté do svého portfolia postupně, například každý měsíc, přidávejte další skupiny z odvětví, ve kterém pracujete, nebo z oblasti, která vás zajímá, a snažte se ze své aktivity vytěžit co nejvíce. Prakticky všechny skupiny jsou plné rad a doporučení, ke kterým se jinde dostanete jen stěží.

7. Klíčová slova

LinkedIn rovná se fulltextový vyhledávač. Mějte toto spojení vždy na paměti a snažte se svůj profil konstruovat jako nenásilný seznam relevantních klíčových slov. Vezměte si při vyplňování svého profilu list čistého papíru a pokuste se pomocí brainstormingu vytvořit seznam slov, která jsou pro vaše zájmy a dovednosti typická. Ta poté v různých sekcích svého profilu zakomponujte do textu včetně popisu pracovních pozic, které jste dosud zastávali. Budete se divit, kolik nových návštěvníků touto jednoduchou strategií získáte.

8. Ujistěte se, že je váš profil kompletní

LinkedIn uživatele upozorňuje, že se jejich profil po kompletním vyplnění bude ve výsledcích vyhledávání zobrazovat až čtyřicetkrát častěji než profil neúplný. Jinými slovy, pokud vyplníte všechny požadované položky, získáte až čtyřicetkrát více příležitostí k získání dalších pracovních příležitostí a zkušeností. To za těch pár minut práce stojí, nemyslíte?

Zdroj: Lumière

LinkedInPracovní trhSociální sítěZaměstnání
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa