Nejcennější značkou světa je Google, Apple spadl na druhé místo

Nejcennější značkou světa BrandZ TOP 100 se letos stal Google. Jeho hodnota dosáhla 158,8 miliardy dolarů a proti loňsku se zvýšila asi o 40 %. Google tak předstihl značku Apple, která žebříček předchozí tři roky vedla. Celkem deset nejdražších firem pochází z USA. Informují o tom Hospodářské noviny, které mají k dispozici údaje od agentury Millward Brown.
Pozici Googlu posílil úspěch na poli chytrých telefonů. Jeho systém Android dominuje na masovém trhu a v nejvyšší kategorii je jedinou reálnou alternativou "jablečných" iPhonů. I když Google na Androidu přímo nevydělává, neboť jej výrobcům mobilů dává k dispozici zdarma, je pro něj zárukou budoucích příjmů. Každoročně se totiž stamiliony zákazníků nákupem nového telefonu se systémem od Googlu pevně připoutají k jeho službám, píší HN.
Hodnota značky Apple se z loňských 185,1 miliardy USD snížila na 147,9 miliardy USD. Cenu své značky od roku 2006 ale zvýšila o 824 %. Hodnota firmy na burze za stejnou dobu narostla o 759 %. Podobně je na tom i Google, jehož "brand" za uplynulých devět let vyskočil o 139 procentních bodů více než tržní hodnota společnosti.
Ze studie také vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů, což je dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydávala pořadí poprvé.
Zdroj: ČTK