Před obchody v Tokiu čekají na hodinky Applu desítky zájemců

Na zahájení prodeje chytrých hodinek Apple Watch v Tokiu dorazilo několik fanoušků, kteří vytvořili menší fronty před obchody, ve kterých jsou hodinky k dostání. Žádné velké nadšení, které zahájení prodeje nového výrobku této americké firmy obvykle doprovází, ale vidět nebylo.
Zájemci si mohou odnést chytré hodiny jen z několika luxusních butiků a obchodních domů v Německu, USA, Japonsku, Británii, Číně, Austrálii, Kanadě, Hongkongu a ve Francii. Ve značkových obchodech Apple se hodinky neprodávají, firma své klienty odkázala na internetový prodej. Apple tak chce zdůraznit, že jeho hodinky jsou módní záležitostí.
Zatímco před obchodem Bic Camera v tokijské čtvrti Ginza stálo ve frontě asi 50 lidí, ve vedlejším značkovém obchodě Apple Store byl provoz jako každý jiný den. Zahajování prodeje nových iPhonů a iPadů přitom obvykle doprovázejí obrovské fronty před firemními obchody a lidé jsou tam často dlouho před otevřením.
"Kupuji si jeden nebo dva produkty od Applu pokaždé, když představí něco nového," řekl agentuře Reuters čtyřicetiletý IT pracovník z Tchaj-wanu Ťiou Lung, který stál ve frontě. Rád prý běhá, takže ho zaujala hlavně funkce sledování srdeční frekvence.
Před obchodem mobilního operátora SoftBank čekalo na hodinky ve frontě asi 20 lidí. "Chci vyvinout svou vlastní aplikaci, která bude kompatibilní s chytrými hodinkami," řekl jeden ze zájemců, sedmadvacetiletý IT pracovník Tacua Omori. "Jsem také fanouškem Applu, takže je prostě chci."
Protože obchody Applu jsou bez front, bude těžké zhodnotit, jak velká je nynější poptávka po hodinkách Apple Watch. Hodinky přichází na trh ve 38 variacích a jejich cena se pohybuje od 349 dolarů (téměř 9 000 Kč) u sportovní verze po 10 tisíc dolarů a více u luxusní verze Edition. Apple zatím nezveřejnil ani údaje o předběžných objednávkách, které začal přijímat 10. dubna. Mnoha zájemcům však firma řekla, že jejich hodinky nepřijdou dříve než za měsíc. Ve středu však Apple oznámil, že někteří zákazníci dostanou hodinky dříve, než mají slíbeno.
Odhady analytiků o prodeji hodinek se výrazně liší. Analytik FBR Capital Markets Daniel Ives tento týden zvýšil svůj odhad prodeje na 20 milionů z původních 17 milionů. Jinak se odhady pohybují od osmi milionů kusů po 40 milionů. Pro srovnání: Apple loni prodal téměř 200 milionů svých chytrých telefonů iPhone.
Apple Watch jsou prvním novým produktem, který Apple vytvořil pod vedením Tima Cooka, nástupce legendárního Steva Jobse. Hodinky po spárování s iPhonem umožňují uživatelům například kontrolovat internetovou poštu, poslouchat hudbu či telefonovat.
Zdroj: ČTK
Aktuality
