TOP 10 značek světa: První místo s přehledem pro Apple

Do čela žebříčku nejcennějších značek světa BrandZ Top 100 se letos vrátil americký technologický gigant Apple. Hodnota značky Apple meziročně stoupla zhruba o dvě třetiny na 247 miliard dolarů. Informuje o tom na svých internetových stránkách společnost Millward Brown, která žebříček sestavuje.
Loni Apple z prvního místa sesadila internetová společnost Google. V letošním roce se značka Google vrátila na druhé místo, její hodnota nicméně stoupla o 9 % na téměř 174 miliard dolarů. Třetí příčku obsadila softwarová společnost Microsoft, která tak odsunula na čtvrté místo technologickou firmu IBM.
Celou první desítku tvoří výhradně americké značky. Teprve 11. příčka patří čínské internetové společnosti Tencent. Nejcennější evropskou značku představuje německá softwarová firma SAP. Ta obsadila celkově 24. příčku s hodnotou 38,2 miliardy dolarů.
Celková hodnota stovky nejcennějších značek oproti loňskému roku stoupla o 14 % na 3,3 bilionu dolarů. Za posledních deset let se tak zvýšila o 126 %, zatímco hodnota samotné značky Apple vzrostla o 1 146 %.
Zdroj: ČTK